دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

این هفته که به دلایلی در سکوت یا حرکت لاک‌پشتی بعضی از کاندیداها سپری شد بخش بوشکان را که دو شهر بوشکان و کلمه در آن قرار دارند موردبررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش دیارجنوب، بعدازاینکه نتایج تائید صلاحیت داوطلبین مجلس به دست آن‌ها رسید همان‌طور که هفته قبل به آن اشاره‌ای شد بعضی از کاندیداها با اطلاع به اینکه شاید اصلاً تائید نشوند رو به‌سوی داوطلب دیگر بردند و در بعضی از محافلشان از دیگر کاندیداها حرف زدند هرچند چشم‌انتظار اعتراضشان به رد صلاحید خود هستند.
اما نکته جالب این هفته کاندیداهای پرقدرت دشتستان خیلی در سکوت بسر بردند و زیاد به تحرک نپرداختد به گفته دوستان تحلیلگر حرکت خود را لاک‌پشتی کردند و دلیل آن فقط دو موضع است که انتظار تائید صلاحیت در دور بعدی هستند و یا اینکه ترجیح می‌دهند برای مدتی آرام‌تر پیش بروند تا خطری در خصوص تائید در دور بعدی تهدیدشان نکند.
بخش بوشکان
این بخش برای کاندیداهای مجلس از اهمیت زیادی برخوردار هست دو شهر بوشکان و کلمه با روستاهای زیادی در آن قرارگرفته است.
شهر بوشکان
شنیده‌ها حکایت دارد که در این شهر لیدرهای دهقانفرد، نوروزی، ستوده و رضایی عملکرد موفق‌تری داشته‌اند هرچند بعضی از این داوطلبین در این شهر به‌صورت زیرپوستی عمل کرده و لیدرهای مخفی در روستاها به وجود آورده‌اند ولی شنیده‌های ما از صحبت‌های مردم در مورد نوروزی، رضایی و ستوده در این بخش می‌گوید.
لیدرهای ستوده در این شهر به‌صورت زنجیره‌ای شکل‌گرفته و حلقه‌های خود را منسجم‌تر می‌کنند و در کنار آن به لیدرهای نوروزی باید اشاره کرد که دوران فرمانداری او را به شخصی پیگیر و پرتلاش می‌شناسند و معرفی می‌کنند.
در روستاهای شهر بوشکان حرف از سه کاندیدای رضایی، ستوده و نوروزی به میان است که لیدرهای خود را تعیین کرده‌اند.
شهر کلمه
اما در شهر کلمه وضعیت متفاوت‌تر از بوشکان است در شهر کلمه حضور لیدرهای کاندیداها دست‌وپا شکسته بوده و نتوانسته‌اند به‌طور دقیق از پر بودن آمار خود مطمئن شوند.
بعضی از داوطلبین در این شهرها لیدرهای خود را از دست دادند و لیدرهای آن‌ها به سمت داوطلب دیگر رفت و دلیل آن شکسته بودن حرف‌های داوطلب موردنظر و عدم جلب اعتماد بود که در روستاهای بزرگ این شهر به‌طور ویژه به چشم می‌خورد.
شنیده‌ها از حضور ستوده در شهرها و روستاهای کلمه حکایت دارد که از کمک برادران خود بهره می‌برد و البته رضایی و نوروزی هم در کنار آن بر سر زبان‌ها هستند هرچند باید در روستاهای شهر کلمه نام دهقانفرد را از قلم نینداخت.
شنیده‌شده دریکی، دوتا از روستاهای شهر کلمه خبر از تشکیل لیدر نوروزی می‌رسید که روی عشایر این منطقه حساب ویژه‌ای بازکرده و البته در بقیه روستاها با افراد صحبت کرده و تیم‌های خود را تشکیل داده است نوروزی در بخش بوشکان در زمان تصدی‌گری فرمانداری حضوری مستمر داشت و ارتباط مؤثری با بدنه مردم برقرار کرده بود.
البته باید این نکته را اضافه کنید که شنیده‌شده دهقانفرد نسبت به‌روزهای اول تحرکات بیشتری را آغاز کرده و در این شهرهای بخش بوشکان تکاپوی بیشتری از خود نشان می‌دهد.

اکبر پورات رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر این هفته اظهار داشت: به استناد ماده ۷۳ و ۷۵ قانون انتخابات که به‌تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده، نیاز است مراقبت ویژه‌ای در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی در ساعات اداری و یا جانب‌داری از داوطلبان به هر نحوی که مجموعه دولت و ستاد انتخابات را متهم به عدم رعایت بی‌طرفی می‌کند، انجام شود.
خلیل رضایی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان گفت: از 100 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر که تائید نشده‌اند و یا عدم احراز صلاحیت آنان اعلام‌شده است 88 نفر اعتراض و شکایت خود را ثبت کرده‌اند و نتیجه آن نیمه دوم دی‌ماه اعلام می‌شود.

 

خبر مرتبط:

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان در ایستگاه پنجم - در مسیر بهارستان ...(۱۴۰۲/۰۸/۲۵)

 سری چهارم پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۱۸)

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر انتخابات... (۱۴۰۲/۰۸/۱۱)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۰۴)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان (۱۴۰۲/۰۷/۲۷)

/

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group