چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان در دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، به مناسبت دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس مراسم بزرگداشتی با حضور دکتر عبدالکریم مشایخی، پژوهشگر و نویسنده بوشهری، خانواده سردار شهید مجید مبارکی، دانشجویان، استادان و کارکنان در سالن شهدای هسته ای دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد.
دکتر احسان بهمیاری، رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به خلیج فارس بعنوان یک مولفه مهم در معادله های سیاسی و اقتصادی جهان در این مراسم گفت: خلیج فارس ریشه در تاریخ این سرزمین کهن و باستانی دارد و در دوره های مختلف علاوه بر تامین نیازهای مادی و اقتصادی، نماد اقتدار، ایستادگی و مبارزه ایرانیان در برابر استعمار نیز بوده است.

geramidasht khalij f 1
بهمیاری افزود: ایران اسلامی در بخش‌های گوناگون دریا ظرفیت‌های مهم و فراوانی دارد و نگاه ها باید در عرصه اقتصادی خلیج فارس دریامحور باشد.
رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر اضافه کرد: توجه به گردشگری دریایی بعنوان یکی از طرح‌های اقتصاد دریامحور و منبع تأمین درآمد و ارز در استان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
دکتر عبدالکریم مشایخی، پژوهشگر و نویسنده بوشهری اظهار داشت: بوشهر در طول تاریخ چهار بار شاهد تهاجم بیگانگان بوده است که در تمام این موارد با ایستادگی دلیرمردان روبرو بوده است.
دکتر مشایخی افزود: انسان‌های بزرگی در طول تاریخ بودند که با تاریخ نگاری‌های خود توانسته اند خلیج فارس را و اهمیتش در موضوعات مختلف به قلم بیاورند.
دکتر عبدالکریم مشایخی، پژوهشگر و نویسنده بوشهری گفت: در همین راستا کتاب‌های ارزشمندی در خصوص خلیج فارس وجود دارد و این اسناد، سندهای افتخار ما است.
حجت الاسلام عیسی راستگو، امام جماعت آموزشکده فنی و حرفه ای پسران بوشهر در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس به رشادت و حقانیت ما در جنگ شهادت می‌دهد.
حجت الاسلام عیسی راستگو افزود: بررسی ابعاد نقش خلیج فارس در دوران دفاع مقدس می‌تواند گواه روشنی بر رشادت دلیرمردان ساحل‌نشین و مجاهدت آنان بر این پهنه وسیع باشد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن یادآوری ایثار جانبازان، شهدا و برکت خون آن ها توسط مجری مراسم دکتر محمود حیدریه رئیس اداره امورفرهنگی آموزشکده فنی و حرفه ای پسران بوشهر با اهداء لوح یادبود و هدایایی از خانواده سردار شهید مجید مبارکی تکریم بعمل آمد.

geramidasht khalij f 1geramidasht khalij f 1geramidasht khalij f 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group