سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از الزامی شدن نصب حفاظ ایمنی در کامیون‌ها خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به تصادف میان خودروهای سواری با کامیون‌ها که موجب رفتن خودرو به زیر کامیون و آسیب‌دیدگی راننده و سرنشینان خودروهای سواری می‌شود، اظهار کرد: برخی از کامیون‌ها و به خصوص کامیون‌های بنز دارای شرایطی هستند که ارتفاع سپر جلو و عقب آنها به گونه‌ای است که در صورت برخورد با خودروهای سواری، این خودروها به زیر کامیون رفته و اصطلاحاً له می‌شوند. در واقع این ویژگی سبب شده تا در هنگام تصادف آسیب و خساراتی که به خودروهای سواری وارد می‌شود، تشدید شود.
وی ادامه داد: بنابراین در راستای کاهش جانباختگان حوادث رانندگی تدبیر جدیدی برای این دسته از کامیون‌ها اتخاذ شده و آن الزام نصب حفاظ ایمنی برای این کامیون‌هاست. طرحی که بناست از اول دی ماه اجرا شود.
حسینی با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز به تصویب رسیده است، گفت: کامیون‌های مذکور باید از یک حفاظ ایمنی استفاده کنند که در صورت وقوع تصادف از هدایت خودروی سواری به زیر کامیون جلوگیری شود.

kamiyon
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره اینکه چه تعداد کامیون باید حفاظ ایمنی را نصب کنند، گفت: برآوردها نشان می‌دهد که از مجموع حدود 400 هزار دستگاه کامیونی که در کشور داریم تقریباً 180 هزار دستگاه نیاز به نصب حفاظ ایمنی دارد که این موضوع از چندین ماه قبل به آنان اعلام شده است.
وی درباره اینکه طرح کنترل حفاظ ایمنی کامیون‌ها چگونه اجرا می‌شود، نیز گفت: حدود سه ماه است که در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه این موضوع مرتبا به رانندگان کامیون‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. ما اعلام کردیم که این طرح از ابتدای دی ماه اجرا شده و نصب حفاظ ایمنی بر روی کامیون‌ها با شرایط گفته شده، کنترل خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه در اجرای این طرح لازم است که سایر دستگاه‌های مسئول نیز هماهنگی‌ها و همراهی‌های لازم را داشته باشند، بیان کرد: به عنوان مثال وزارت صمت باید مراکز مجاز نصب حفاظ ایمنی را تعیین و معرفی کند. همچنین لازم است دیگر دستگاه‌ها نیز هرچه زودتر هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگس فراجا با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در کاهش صدمات و تلفات ناشی از تصادفات موثر است، گفت: ماموران پلیس راهور این کامیون‌ها رصد می‌کنند.
وی درباره نبود شرط دارا بودن حفاظ ایمنی در جدول جرائم و تخلفات رانندگی نیز گفت: این موضوعی است که در جدول جرایم موجود نیست. در چنین مواردی ما از طریق وزارت کشور درخواست می‌کنیم که مبلغ و کد جریمه تصویب و تعریف شود که در خصوص نصب حفاظ ایمنی کامیون‌ها نیز مکاتبات و مراحل قانونی در جریان است و تصمیمات بعدی اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت تصویب کد و مبلغ جریمه حتما کامیون‌های فاقد این حفاظ جریمه نیز خواهند شد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group