دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

حسن بازدرهوا داور بین المللی و رئیس هیات والیبال استان بوشهر موفق به قضاوت ۱۰ دیدار مسابقات تور آزاد والیبال ساحلی در شهر سامیلا کشور تایلند شد.

به گزارش دیارجنوب ، حسن بازدرهوا اظهار کرد: در مسابقات تور آزاد آسیایی تایلند ۲۰ داور حضور داشتند که از این شمار ۱۱ داور از کشور میزبان و مابقی از داوران خارجی از کشورهای ایران، ژاپن، ویتنام، چین تایپه، مالزی، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ و سریلانکا بودند.

وی بیان کرد: به علت حضور تیم ملی ایران در فینال مسابقات، قضاوت دیدار فینال به ایران نرسید.

داور بین المللی والیبال ساحلی ایران تصریح کرد: حضور به عنوان داور دوم دیدار رده بندی بین تیم‌های تایلند ۱ و نیوزیلند ۱ و همچنین داور اول مرحله یک چهارم نهایی بازی حساس بین ژاپن ۱ و تایلند ۱ مهم‌ترین بازی‌هایی بود که موفق به قضاوت آنها در تور آزاد تایلند شدم.

بازدرهوا ادامه داد: در این دوره از مسابقات بالابو از کشور اندونزی به عنوان سرپرست داوری حضور داشت و سونگ ساک رئیس تایلندی کمیته داوران کنفدراسیون آسیا بر عملکرد داوران نظارت مستقیم داشته و از تیم داوری ایران ابراز رضایت کامل کردند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که در این مسابقات می توان به آن اشاره کرد حضور تعداد بالای داوران خارجی در این تورنمنت ساحلی هست که تا قبل از این شمار آنان به بیشتر از پنج نفر نمی‌رسید ولی در این تورنمنت با موافقت میزبان مسابقات ۹ داور خارجی حضور داشتند.

داور بین المللی والیبال ساحلی ایران بیان کرد: این رویکرد مهم برای استفاده از داوران بین المللی سایر کشورها می‌تواند بسیار تاثیر گذار و مهم در برگزاری مناسب و بدون حاشیه مسابقات ساحلی باشد.

بازدرهوا یادآور شد: با سیاست های بسیار خوب سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون در راستای حمایت از داوران ساحلی، داوران این رشته به مسابقات مختلف بین المللی اعزام می شوند که از نمونه بارز آن می توان به اعزام امیرحسین صادقی به تور آزاد نوالی فیلیپین، حسن بازدرهوا به تور آزاد سامیلا تایلند و اکبر مسیبی به مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا در روی اِت تایلند اشاره کرد.

وی افزود: این اقدام بدون تردید منجر به رشد و ارتقاء داوری داوران این رشته در کشور و حتی آسیا خواهد شد.

بازدرهوا عنوان کرد: وضعیت و جایگاه داوران ساحلی در مجامع بین المللی و جهانی مناسب نیست ولی با رویکردها و سیاست‌های رئیس منتخب و جدید فدراسیون والیبال ایران این جایگاه به زودی ارتقاء خواهد یافت و نام بزرگ ایران در رقابت‌های بزرگ جهانی بیش از قبل به زبان خواهد آمد.

بیست و سومین دوره مسابقات تور آزاد والیبال ساحلی سامیلا تایلند امسال با حضور ۲۹ تیم از کشورهای آسیایی برگزار شد که تیم ملی والیبال ساحلی ایران توانست در این دوره از مسابقات پس از کشور استرالیا مقام نایب قهرمانی را بدست آورد.

تور سامیلا تایلند یکی از قدیمی ترین و معتبرترین تورهای آسیایی هست که هر ساله در کشور تایلند برگزار می شود و این دوره از مسابقات بیست و سومین دوره برگزاری این رقابت‌ها در آسیا بود./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group