دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 | Monday 13 May 2024

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار تن آبزیان در کشور تولید شد که در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان ۲۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب ، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور برای تولید محصولات توسعه می‌یابد.

وی افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار تن آبزیان در کشور تولید شد که در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان ۲۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه خبر داد و گفت: امسال میزان تولید آبزیان پرورشی با افزایش ۲۲۰ هزار تن به بیش از ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی تاکید کرد: پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در سراسر کشور یکی از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد و استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group