سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: امروزه توسعه و رونق اقتصادی با محور افزایش توانمندسازی مهارتی و مشارکت جوانان در تولید و ثروت آفرینی، از نیازها و مهمّات حل مشکلات است.

به گزارش دیارجنوب ، بی‌شک در گام دوم انقلاب، گسترش نهضت توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در سطح آموزش عالی و جامعه، راهگشا و زمینه‌ساز اشتغال برای جوانان خواهد بود.

دکتر احسان بهمیاری رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر با اعلام برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رویکرد تلفیق دانش و مهارت برای تبدیل دانایی به تواناییِ نسل جوان بوده است؛ چرا که آموزش­‌های مهارتی و نافع‌بودن آموزش‌محور، یک استراتژی مهم در همه دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته شده است.

وی بهره‌مندی از توانایی‌های جوانان و مردم و نیز منویات مقام معظم رهبری در خصوص "جهش تولید با مشارکت مردم" را موجب نگاه جدّی به مقوله‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی ارزیابی کرد و افزود: از این رو دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگترین سازه مهارتی کشور، اقدام به برگزاری اولین کنفرانس با موضوع "مهارت" از ابعاد مختلف در کشور نموده است.

mhrt bush

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر زمان برگزاری این کنفرانس را روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اعلام کرد و گفت: این برنامه با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور، برگزار خواهد شد.

وی اولین کنفرانس ملی مهارت ایران را حاوی بخش‌های علمی متنوعی دانست و گفت: انجام سخنرانی‌های کلیدی، برپایی میزگردهای تخصصی، ارائه مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از جمله بخش‌هایی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برگزار خواهد شد.

بهمیاری افزود: در این کنفرانس، پنج محور اصلی شامل: "حکمرانی آموزش عالی مهارتی"، "آینده مشاغل و مشاغل آینده"، "مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه"، "نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای" و "مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان"، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group