پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه وشهرسازی استان بوشهر از کشف زمین‌خواری و رفع تصرف ۱۰۲ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۸۳۶.۵ میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ رضا جعفری طرح مقابله با زمین‌خواران و تصرف اراضی ملی و دولتی را در اولویت برنامه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: این نوع طرح‌ها با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از تصرف غیرقانونی جلوگیری و پیشگیری می‌شود.
وی بیان کرد: یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با سازماندهی نیروهای در اختیار خود ضمن اجرا طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از زمین‌خواری نسبت به رفع تعرض فوری و اجرا احکام قضائی از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و اعاده به وضع سابق اقدام می‌کند.

arazi meli
فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه در یک‌ساله گذشته در 11 عملیات اراضی متصرفه توسط زمین‌خواران شناسایی و رفع تصرف شد گفت: در سال قبل 111 عملیات در برخورد با زمین‌خواران توسط یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی استان بوشهر انجام و بیش از 102 هکتار زمین دولتی و ملی رفع تصرف شد.
جعفری، ارزش این اراضی را 836.5 میلیارد تومان دانست و با اشاره به عملیات مقابله با زمین‌خواران در دشتستان بیان کرد: اراضی آزادسازی شده شهر برازجان، 120 هزار متر مربع در پشت دانشگاه آزاد و یک‌هزار و 150 متر مربع در محله 69 هکتاری برازجان رفع تصرف شد و پس از آن به وضعیت سابق و عادی خود بازگشت.
وی ارزش اراضی رفع تصرف شده یاد شده در دشتستان را 620 میلیارد ریال دانست و افزود : در راستای اجرای ماده 38 آیین‌نامه اجرایی قانون زمین شهری و اجرای احکام رفع تصرفات از اراضی، با حضور نیروهای یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و مأموران انتظامی استان بوشهر این میزان از اراضی یاد شده آزادسازی شد.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت‌المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با سامانه پیامکی 300041735 به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند. پس از دریافت گزارش‌های مردمی در کمترین زمان اعضای یگان حفاظت راه و شهرسازی نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند./ تسنیم

 .

استان بوشهر

Template Design:Dima Group