سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از فعالیت ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی در سطح این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی در راه های استان اجرا شده است.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم اخترشناس روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص ترین عملکردهای اداره کل راهداری در ایام نوروز اظهار داشت: طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری ادامه داشت به شیوه ای که ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در سطح محورهای استان فعالیت داشتند.
وی با بیان اینکه ۱۶ ایستگاهِ ثابت در سطح جاده های استان مستقر بود، افزود: یکی از این ایستگاه ها با اجرای پویش "چشم به راهیم" برای سومین سال متوالی با هدفِ فرهنگ سازی و تاثیرگذاری همراهانِ رانندگان بود که کلیه برنامه ها هرشب از شبکه صداوسیمای مرکز استان در اختیار مخاطبین قرار می گرفت.
اخترشناس میزان تاثیرگذاری افراد کنارِ راننده برای کاهش تصادفات را ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: آموزش رانندگی ایمن، فرهنگ سازی در راستای ترغیب رانندگان به استراحت در سفرهای طولانی از جمله اقدامات این ایستگاه بود که تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و استقبال مسافران داشت.

neshast rahdari bu 1
وی از افزایش ۵ درصدی تردد در محورهای درون استانی طی ایام نوروز خبر داد و گفت: در طرح نوروزی از طریق سامانه های هوشمند جاده ای، شاهد رشد 5 درصدی معادل تردد 11 میلیون خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.
اخترشناس از کاهش ۶۷ درصدی تصادفات فوتی طی ایام نوروز در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال گذشته فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای 27 مورد بود که در سالجاری به 9 مورد رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر عنوان کرد: جابه جایی مسافر با حمل و نقل عمومی در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشت.
وی درخصوص جابه جایی کالا از استان ابراز داشت: ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته از استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه در سال 1401 معادل ۵ درصد افزایش یافته و نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان است.
اخترشناس از جابه جایی ۱۰۲ هزارتن کالای اساسی توسط ناوگان باری استان خبر داد و گفت: عمده کالاهای جابه جا شده در استان طی سال گذشته شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی، ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بودند.

neshast rahdari bu 1
وی با بیان اینکه استان بوشهر در جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی طی سال گذشته 21 درصد افزایش داشته، افزود: ۵ میلیون و ۳۱ هزار نفر مسافر در سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا شدند که ۷۵ درصد این جابه جایی ها با اتوبوس، ۲۴ درصد مینی بوس و یک درصد با ماشین های سواری انجام گرفته است.
اخترشناس به افزایش ۷ درصدی ترددهای جاده‌ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: معادل ۱۵۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تردد خودرو طی این مدت در استان بوشهر ثبت شده است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از محورهای استان بوشهر به سامانه های هوشمند مجهز هستند، افزود: ۶۰ ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیردر محورهای استان بوشهر فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر درحوزه نگهداری جاده ها عنوان کرد: روکش آسفالت و لکه گیری۵۴۷ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در راستای ارتقای کیفیت راهها، ایمنی کاربران جاده‎ای و کاهش استهلاک خودروها طی سال گذشته انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال 1400 شاهد افزایش ۱۲۴ درصدی بودیم.
وی با اشاره به 10 نقطه حادثه خیز استان عنوان کرد: 7 مورد از نقاط پرحادثه استان برطرف شده و 3 مورد دیگر نیز تا پایان مردادماه سالجاری رفع خواهد شد.
اخترشناس از نصب ۱۸ کیلومتر حفاظ بتنی(نیوجرسی) در محورهای پرتردد استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودروها در محورهای پرتردد شامل بوشهر به چغادک، محور میوه و تره بار برازجان به شهرک صنعتی و... انجام گرفت.

neshast rahdari bu 1
وی با بیان اینکه اولویت فعلی اداره راهداری تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار است،افزود: تکمیل آسفالت راه های 7 روستا معادل 74 کیلومتر در دستور کار یا تامین اعتبار است و درحال حاظر ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.
اخترشناس "بوشهر" را جزو استان های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی دانست و بیان کرد: شاخص استان ۹۸ درصد و میانگین کشور ۸۱ درصد است.
وی به اجرای ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی در جاده های استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: روشنایی محور اهرم در ۲ فاز اجرا شده که فاز سوم آن نیز به مناقصه گذاشته شده و بزودی انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص میدان چغادک گفت: پروژه این میدان به مناقصه رفته و طرح آن نیز آماده شده است که بزودی بصورت تقاطع همسطح عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
اخترشناس در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران درخصوص توقیف ماشین های شوتی عنوان کرد: ۳۰ درصد تصادفات استان مربوط به ماشین های شوتی است که متولی پیگیری آن اداره راهداری نیست.
وی با بیان اینکه ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان فعال هستند، افزود: ۱۶ مجتمع در حال احداث و ۳۳ مجتمع نیز در مرحله جانمایی و مجوز هستند.

neshast rahdari bu 1
اخترشناس، مصوبه سفر دوم ریاست جمهوری درخصوص طرح‌های راهداری و ایمنی جاده‌های استان بوشهر را یک‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار از سه محل استانی، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تأمین می‌شود که تاکنون 70 درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته است.
مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در این نشست ضمن تبریک سال نو و قدردانی از اصحاب رسانه استان بمنظور انعکاس به موقع اخبار اظهار داشت: در سال گذشته ۳۷۴ خبر از این اداره کل تولید شد که نسبت به سال قبل تر ۱۹۶ درصد رشد و بیش از ۳ هزار بازتاب رسانه ای داشت.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر در این نشست ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان بیان کرد: در سال جاری برای تکمیل محور دالکی_ کنارتخته، یکهزار میلیارد اختصاص می یابد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group