دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از واگذاری ۱۶ هزار قطعه زمین رایگان بصورت ۹۹ ساله در روستاهای این استان به متقاضیان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، امیر برومند صبح دوشنبه در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به تعهد دولت در تأمین مسکن مورد نیاز جامعه، اظهار کرد: مقرر شده سالانه ۵۰۰ هزار قطعه زمین رایگان به صورت ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی اضافهه کرد: سهم استان بوشهر سالانه ۱۰ هزار قطعه اختصاص داده شده، اما با برنامه‌ریزی و رایزنی صورت گرفته تلاش خواهیم کرد سالانه ۱۶ هزار قطعه زمین رایگان در این استان در اختیار متقاضیان جهت ساخت واحدهای مسکونی قرار دهیم.

zamin r boushehr
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خواستار همکاری برای تصویب الحاق هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی در محدوده روستاها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر شد و افزود: باید تلاش شود تا با در اولویت قرار دادن این مهم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، زمینه ساخت واحد مسکونی و واگذاری اراضی به جامعه هدف تسریع شود.
اجرای طرح منظومه‌های روستایی
وی در خصوص سهمیه قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاها نیز گفت: بر اساس مجوز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سهم مشارکت بنیاد مسکن استان جهت آسفالت معابر روستایی ۷۰ درصد و سهم دهیاری‌ها نیز ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است.
برومند با اشاره به اهمیت اجرای طرح منظومه‌های روستایی گفت: استان بوشهر به عنوان سیزدهمین استان در کشور جهت اجرای طرح منظومه‌های روستایی انتخاب شده که با برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات صورت گرفته در سال جاری در شهرستان گناوه منظومه‌های روستایی با محوریت اشتغال اجرایی خواهد شد./ مهر

 .

استان بوشهر

Template Design:Dima Group