سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از احیای ۸ واحد راکد صنعتی و تولیدی در استان خبر داد و گفت: در این راستا یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات در عرصه واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد.

به گزارش دیارجنوب ، مهدی صفوی با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا کارگروه تخصصی و ویژه در استان بوشهر بر اساس ظرفیت مناطق مختلف استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور یکی از قابلیت‌های مهم استان بوشهر است، گفت: این استان با داشتن طولانی‌ترین ساحل در حاشیه خلیج‌ فارس از ظرفیت بالایی در عرصه اقتصاد دریامحور برخوردار است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های دریا در اولویت قرار دارد، افزود: طرح‌های مختلف ساخت و تعمیر شناور، تولیدی، تجارت دریایی و حمایت از سرمایه‌گذاران در برنامه‌های این اداره کل قرار گرفته است.

صفوی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید در استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 8 واحد صنعتی راکد احیا و راه‌اندازی مجدد شد و در همین خصوص 123 نفر مشغول به فعالیت شدند.

وی پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی برای حمایت از صنایع و سرمایه‌گذاران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راستا یک‌هزار و 600 میلیارد تومان انواع تسهیلات از محل تبصره 16 و 18 قانون بودجه، اعتبارات رونق تولید، مشاغل خانگی، مصوبات سفر رئیس جمهور و احیای واحدهای صنعتی راکد سال گذشته از طریق بانک‌های عامل در استان بوشهر پرداخت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صدور جواز تأسیس صنعتی طی یک سال گذشته تصریح کرد: در استان بوشهر در سال قبل تعداد 301 فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 17 هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال 5 هزار و 532 نفر صادر شده است. در این راستا تعداد صدور جوار تأسیس در استان بوشهر نسبت به سال ماقبل آن 18 درصد افزایش یافته است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group