سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۷۴۵ زوج ناباور در این استان در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تحت پوشش چتر بیمه‌ای این اداره کل قرار گرفته‌اند.

به گزارش دیارجنوب ، " داراب بارگاهی " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بیمه سلامت ۹۰درصد تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی هزینه های ناباروری بانوان تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند پرداخت می‌کند.

وی افزود:" مراکز درمان ناباروری " امید خلیج فارس " " رویش " و " رویان " در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که تاکنون ۱۹ میلیارد ریال بابت هزینه های ناباروری پرداخت شده است.

بارگاهی پرداخت هزینه‌های خدمات نازایی و بیمه رایگان مادران باردار را از برنامه‌های بیمه سلامت دانست و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ بار مراجعه به مراکز ناباروری استان بوشهر ثبت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: در راستای اجرای بند " ل" تبصره " ۱۷" قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین در جهت افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و بالا بردن سطح دسترسی و ارتقای سلامت افراد تحت پوشش ، تمدید و عقد قرارداد جدید با موسسات توانبخشی سازمان بیمه سلامت با سازمان بهزیستی تفاهم نامه ای جهت ارایه خدمات توانبخشی منعقد شده است که تعداد ۵۰ کد خدمتی دیگر به معلولان تحت پوشش بهزیستی اضافه شد.

بارگاهی تصریح کرد: این امر باعث شده تا طرح خدمات رسانی به توانخواهان که پیش از این تنها در ۹ کد خدمتی اریه می‌شد اکنون به ۵۹ کد افزایش یابد.

وی گفت: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی ، پوشش ۷۰درصدی بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارایه دهنده خدمت در بخش خصوصی ، عمومی غیر دولتی و خیریه نیز در تعهد بیمه سلامت است.

بارگاهی یادآور شد: همچنین خدمات توانبخشی برای افراد دارای " اتیسم " نیز در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است و ۱۰۰ درصد تعرفه در بخش دولتی و ۸۰درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و سخت درمان پرداخت می‌شود .

وی افزود: افراد اتیسم نشان دار شده در سامانه‌های بیمه سلامت با حمایت صندوق بیماران خاص و سخت درمان بدون محدودیت سنی تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تعداد مراکز طرف قرار داد این مجموعه را ۵۲۳ مرکز تشخیصی، درمانی، آزمایشگاهی، داروخانه‌ها و تصویربرداری اعلام کرد.

وی یادآور شد: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر به‌صورت رایگان بیمه شدند.

بارگاهی، تعداد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر را ۴۸۴ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: دهک‌های ۶ تا ۹ با تخفیف‌های ۸۰ تا ۵۰ درصدی بیمه‌ای برخوردار هستند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group