سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم در ۱۰۲ هزار هکتار اراضی استان گفت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم برداشت شد، ولی به سبب نمناک بودن هوا و محصول فعلاً متوقف شده است.

به گزارش دیارجنوب ، کبری توکلی مساحت اراضی تحت پوشش گندم در استان بوشهر را 102 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان اراضی 85 هزار هکتار آن تحت پوشش گندم دیم قرار دارد که به سبب خشکسالی و کاهش بارندگی قسمت عمده‌ای از اراضی گندم دیم فاقد محصول شد.

وی، مساحت اراضی گندم آبی استان بوشهر را 17 هزار هکتار دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی همه اراضی و محصولات گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون برداشت گندم در مزارع آبی استان آغاز شده است، گفت: 320 کمباین عملیات برداشت گندم در 17 هزار هکتار اراضی آبی استان بوشهر همکاری می‌کنند و تاکنون یک‌هزار و 500 تن گندم برداشت شده است.

توکلی با اشاره به متوقف شدن برداشت گندم به سبب نمناک بودن هوا و محصول گفت: برای خرید گندم تضمینی کشاورزان استان بوشهر 14 مرکز خرید راه‌اندازی شده است.

وی پیش‌بینی برداشت محصول گندم در استان بوشهر را 40 هزار تن ذکر و اضافه کرد: این میزان محصول نسبت به سال قبل با کاهش 70 درصدی مواجه است./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group