دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مسئول برگزاری کلینیک ملی تخصصی اسب در استان بوشهر گفت: ۲۰ نفر از ۴ استان کشور در این برنامه مشارکت دارند و این کلینک‌ها مانند بنگاه‌های کوچک اقتصادی سبب رونق اسب و پرورش آن در منطقه می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، ایوب کریمی با اشاره به برگزاری کلینیک ملی تخصصی اسب در استان بوشهر با همکاری کمیته جشنواره‌های زیبایی اسب موسسه تحقیقات علوم دام کشور اظهار داشت: در این کلینیک از مدرسی رسمی برای آموزش و ایجاد کادر هلدرینگ در جشنواره‌های زیبایی اسب استفاده شده است.
وی با بیان اینکه 20 نفر از 4 استان کشور در این برنامه مشارکت دارند اضافه کرد: اسب دره شوری یکی از گونه‌های اصیل اسب است که برای اصلاح نژاد آن با استفاده از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری می‌شود.

kilinik asb 1
کریمی با بیان اینکه در این راستا افراد زیادی در این جشنواره‌ها درگیر می‌شوند گفت: جشنواره زیبایی اسب می‌تواند موضوعات اقتصادی بسیار خاصی به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد: برپایی این جشنواره‌ها به واسطه اینکه اسب‌های متعددی از استان‌های مختلف حضور دارند سبب رونق گردشگری و افزایش جذب توریسم در منطقه می‌شود.
مسئول برگزاری کلینیک ملی تخصصی اسب در استان بوشهر اضافه کرد: اگر شرایطی ایجاد شود که حتی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این منطقه اعزام شوند می‌توان رغبت و انگیزه برای فروش و صادرات اسب از این منطقه فراهم شود که تاثیر به‌سزایی برای تولیدکنندگان، مالکین و پرورش‌دهنده اسب در منطقه، استان و کشور دنبال داشته باشد.
کریمی با بیان اینکه این کلینیک‌های سبب رونق تولید و ایجاد اشتغال‌زایی می‌شود گفت: این کلینیک‌های مانند بنگاه‌های کوچک اقتصادی سبب رونق اسب و پرورش آن در منطقه می‌شود چراکه یکی از تأکیدات مهم دین مبین اسلام توسعه رشته اسب سواری است و این مهم در تاریخ ملی و کشور نقش مهمی دارد از این نظر لیاقت و ارزش نگاه ویژه‌ای برای حمایت از اینگونه جشنواره‌ها طلب می‌کند./ تسنیم


kilinik asb 1kilinik asb 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group