سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۹ روستای این استان در برابر مخاطرات سیلاب ایمن‌سازی شد.

به گزارش دیارجنوب، امیر برومند روز پنجشنبه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور امام راحل، اظهار داشت: این نهاد نقش مهم و تاثیرگذاری در رفع محرومیت در روستاها در 45 سال گذشته است که توسعه زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی از مهمترین مأموریت‌های بنیاد مسکن است.

وی از آغاز ساخت 4600 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا 2 هزار و 800 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و یک‌هزار و 800 واحد دیگر به‌صورت گروه ساخت در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت 835 هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول 104 کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار 51.7 میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب 103 روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

pol rodkhane

برومند اجرایی شدن 108 طرح هادی به مساحت 156 هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار 47 میلیارد تومان اجرا شد.

وی ایمن‌سازی روستاها در برابر سیلاب را از دیگر طرح‌های بنیاد مسکن استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و مدیریت بحران 19 روستای استان بوشهر سال قبل در برابر سیلاب ایمن‌سازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر صدور 3 هزار و 210 جلد سند روستایی و یک‌هزار و 707 جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر را از دیگر فعالیت‌های این نهاد اعلام و اضافه کرد: سال گذشته 652 قطعه زمین مسکونی در روستاها به افراد واجد شرایط واگذار شد./ تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group