سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به نقش مردم خیر و نیکوکار استان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در آیین جشن گل‌ریزان ضمن آزادی ۴۶ زندانی با همکاری خیرین، ۴ میلیارد تومان از سوی مردم نیکوکار بوشهری پرداخت شد.

به گزارش دیارجنوب ، سید محتشم حسینی با تبریک عید سعید فطر به برگزاری جشن گل‌ریزان در بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در آخرین روز ماه مبارک رمضان با مشارکت خیرین 46 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

وی کل بدهی این زندانیان را 86.4 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در این راستا ضمن گذشت 43 میلیارد تومانی شاکیان از طلبی خود، 6.4 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 4.8 میلیارد تومان وام به این 46 زندانی پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: در این راستا 30 میلیارد تومان هم با توجه به شرایط و توانایی مالی آنان اقساط اعسار و 2.2 میلیارد تومان نیز آورده زندانیان بود.

حسینی با بیان اینکه از این 46 زندانی جرایم غیرعمد 2 نفر آنان زن بودند اضافه کرد: از این تعداد 33 نفر محکومین مالی، 12 نفر محکومین مهریه و یک نفر هم محکوم به پرداخت دیه بود که حکم آزادی آنان صادر شد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه هم اینک 161 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند گفت: بدهی این زندانیان افزون بر 350 میلیارد تومان است که اگر بخشی از این بدهی تأمین شود و بخشی هم پرداخت وام و گذشت شاکیان باشد زمینه آزادی آنان فراهم می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: در آیین جشن گل‌ریزان مردم نیکوکار و خیر استان بوشهر 4 میلیارد تومان پرداخت و کمک کردند و بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زندانیان در استان بوشهر فراهم می‌شود./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group