سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیر شعبه دارالاکرام استان بوشهر گفت: شمار دانش‌آموزان بورسیه ‌شده در این شعبه اکنون ۳۰۰ نفر است که امید می‌رود این ظرفیت تا سه سال آینده ۲ برابر شود.

به گزارش دیارجنوب ، " غلامحسین کروبی " روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی دارالاکرام استان بوشهر اظهار کرد: راه‌اندازی باشگاه همیاران با هدف بهبود خدمت رسانی به جامعه هدف از اولویت‌های راهبردی این موسسه برای سال جاری است.

وی افزود: افزایش و جذب بیشتر مشارکت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه‌ افراد نیک‌اندیش از طریق تشکیل باشگاه همیاران از سیاست های راهبردهای دارالاکرام است.

کروبی بیان کرد: مخاطب اصلی و جامعه هدف این موسسه دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر هستند که با حفظ کرامت انسانی، به منظور جلوگیری از ترک تحصیل بورسیه می‌شوند.

وی خدمات ارائه‌شده از سوی مؤسسه را در بخش‌های آموزش، روانشناسی، معیشت، سلامت، کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش معرفی کرد.

مدیر شعبه دارالاکرام استان بوشهر تصریح کرد: براساس برنامه موسسه تاکنون برای مهارت‌آموزی به ۵۰ نفر از دانش آموزان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مالی این موسسه، کاهش هزینه‌های جاری و اداری و نیز افزایش کیفیت و کمیت خدمات نقدی و غیرنقدی به جامعه هدف است.

کروبی یادآور شد: برگزاری رویدادهای «خیر و خرد»، دوره‌های مهارت‌آموزی، کتابخوانی، مددکاری، تغییر نگرش نسبت به سبک زندگی و جذب خیرین کارآفرین از دیگر برنامه‌هایی است که با کمک اعضای شورای راهبردی محقق می‌شود.

رئیس شورای راهبردی دارالاکرام بوشهر در این نشست اظهار کرد: در روزگاری که افسردگی اجتماعی به سرعت رو به افزایش است، هر کس باید هر کاری که از دستش برمی‌آید برای توقف این روند فزاینده انجام دهد.

" عباس عاشوری‌نژاد " گفت: در حالی که بیشتر موسسات و نهادهای خیریه به تامین بسته‌های معیشتی روی آوردند، دارالاکرام بر خیر خردمندانه و حمایت از آموزش متمرکز شده و این عمل به بررسی و هم‌افزایی بیشتر نیاز دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: صاحب‌نظران و نخبگان جامعه با مشارکت در این کار مسیرهای طی شده را بررسی کنند تا اشتباهات اصلاح و نقاط قوت تقویت شود.

عاشوری‌نژاد بر ضرورت برگزاری رویدادها و کارگاه‌هایی با حضور افراد مورد حمایت و تبیین مسائل و نیازهای آنها تاکید کرد تا راهکارهایی برای رفع نیازها و حل مسائل تعیین و تبیین شود.

وی همچنین خواستار شرح عملیاتی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ دارالاکرام و ارائه‌ی راهکارهایی از سوی اعضای شورای راهبردی این موسسه شد.

در این نشست "سید نصرالله بصری" ، " محمدرضا بحرانی" ، " خدانظر خواجه" ، " حیدر سلیمانی‌پور" ، "سید محمد امین قاسمی زاده" ، "عبدالرسول رضازاده" ، "سوسن موسوی" ، "زهرا دشتی" و " فروزان کاشف" دئتع۸نهو۸از فعالان و اعضای شورای راهبردی موسسه دارالاکرام ایده‌ها و دیدگاه‌های خود برای پیشبرد بهتر برنامه‌های موسسه ارائه کردند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group