دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح ۱۳۰ پروژه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح‌های راهداری و جاده‌ای استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالکریم اخترشناس در بندر دیربا اشاره به عملیات اجرایی روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اظهار داشت: در 10 ماه امسال عملیات روکش آسفالت 95 کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، 100 کیلومتر آسفالت حفاظتی و 100 کیلومتر لکه‌گیری در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر اضافه کرد: با تسریع در روکش آسفالت محورهای جاده‌ای استان تا پایان سال این عملیات به 360 کیلومتر می‌رسد.

وی از افتتاح طرح‌های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر امسال 130 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 600 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

اخترشناس ادامه داد: این پروژه‌ها شامل رفع نقاط پر حادثه, روکش آسفالت, احداث پل، راه روستایی، بزرگراه، نمازخانه و مجتمع خدمات رفاهی بین راهی است.

وی در زمینه گردنه و پیچ‌های منطقه پر حادثه جاشک در محور دیر گفت: این پروژه در 2 قطعه شروع شده است که قطعه اول 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و قطعه دوم تا 9 ماه آینده تکمیل می‌شود که برای این پروژه 150 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و با اتمام آنها جاده‌های این محور ایمن می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در زمینه محور دیر به سمت بردخون خاطرنشان کرد: این مسیر در قطعه اول 5 کیلومتر تکمیل شده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه دوم هم 10 کیلومتر از برد خون در حال اجراست و در شهریور سال آینده تکمیل می‌شود.

اخترشناس با بیان اینکه برای این طرح 120 میلیارد تومان تخصیص یافته است به طرح راهداری در مسیر آبدان تا دوراهک پرداخت و خاطرنشان کرد: 13 کیلومتر این مسیر به مناقصه رفته که در دهه مبارک فجر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد و روکش آسفالت جاشک به سمت آبدان و روکش بردستان تا دیر هم اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بلوار شهر آبدان در حال اجراست، گفت: طرح‌های بهسازی و روکش راه روستایی آبدان و روکش آسفالت روستای ملا سالمی اجرایی و عملیات بهسازی راه روستایی راهدار و امامزاده در سرمستان شهرستان دیر انجام شده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group