دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۶۵۲ هزار و ۹۴۷ هکتار از اراضی ملی و غیر ملی بر اساس ماده ۵۴ در راستای رفع تداخلات پلاک‌های دارای مقررات موازی ملی و امور اراضی در این استان در ۹ ماه امسال رفع تداخل شده است.

به گزارش دیارجنوب، مهدی مهرانگیز شامگاه شنبه در نشست مشترک مدیران کل جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و امور اراضی استان و مدیران شهرستان‌های این ادارات اظهار کرد: این میزان از اراضی رفع تداخل شده در ۱۹۰ پلاک بوده که ۱۸۹ هزار و ۸۵۲ هکتار اراضی غیر ملی و ۴۶۳ هزار و ۹۵ هکتار مربوط به اراضی ملی است.
وی افزود: این در حالی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ فقط چهار پلاک رفع تداخل شده بود.

arazi meli
رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به هیچ وجه مانع تثبیت اراضی کشاورزی با وضعیت موجود این اراضی نیست و این موضوع باید مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی کشور و استان قرار گیرد.
مهرانگیز بیان کرد: مقوله کاداستر و تثبیت اراضی در فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه و در سطح سیاست‌های کلان کشور مورد تاکید است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اعلام این که از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ نشست کمیسیون رفع تداخلات استان برگزار شده، بیان کرد: خروجی این جلسات منجر به نهایی شدن ۱۱۳ پلاک به نفع دولت یا اشخاص شده است.
وی ادامه داد: این ۱۱۳ پلاک ۳۳۳ هزار و ۴۸۲ پلاک را در بر می گیرد که ۱۱۲ هزار و ۲۴۱ هکتار اراضی غیر ملی و ۲۲۱ هزار و ۲۴۱ هکتار اراضی ملی است.
مهرانگیز بیان کرد: کار اصلاح سوابق و نقشه‌های این ۱۱۳ پلاک به ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان ابلاغ شده است.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group