دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بالگرد اورژانس هوایی بوشهر با پرواز در ارتفاع پایین، مادر و فرزند با وضعیت بحرانی را نجات داد.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین موسوی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مادر ۴۴ ساله و فرزند پنج‌ساله که به دلیل ترکیدن گاز پیک‌نیک دچار حادثه حریق و ضربه به سر شده بودند، با موفقیت از بیمارستان عسلویه به بیمارستان چرومی گناوه منتقل شدند.
وی اضافه کرد: مادر دچار سوختگی‌های گسترده در تمام نواحی بدن بود و لوله‌گذاری در راه هوایی داشت و زمان انتقال او به بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ازجمله موضوعات حیاتی برای نجات بیمار بود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ادامه داد: آمادگی و هماهنگی برای پرواز بالگرد توسط ستاد بحران دانشگاه و مسئول اورژانس هوایی انجام می‌شود تا مصدوم با کمترین زمان ممکن به بیمارستان مقصد منتقل شود و به کادر درمانی مجرب سپرده شود.

balgard
وی خاطرنشان کرد: این هماهنگی‌ها از قبل پرواز و مأموریت اورژانسی شروع می‌شود و حتی تا پنج ساعت بعد از مأموریت ادامه دارد، اما همه این کارها به نفع بیمار است تا مسیر اعزام پنج‌ساعته در کمتر از ۴۵ دقیقه طی شود.
موسوی افزود: کودک پنج ساله در این حادثه نیز آسیب‌های جدی دیده بود و نیاز به اعزام سریع به بیمارستان مقصد داشت، بدون اینکه از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شود.
وی گفت: به دلیل وضعیت بحرانی مادر و فرزند، بالگرد در ارتفاع پایین به پرواز درآمد و هرگونه تغییر در ارتفاع با هماهنگی با کادر درمان صورت می‌گرفت. حتی دستگاه ونتیلاتور یا همان تنفس مصنوعی برای لحظه‌ای از دو نفر جدا نشده و در یک شرایط بسیار عالی ازنظر پزشکی، این اعزام توسط گروه پزشکی اورژانس هوایی انجام شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر، ضمن تقدیر از کادر پروازی و گروه پزشکی اورژانس خدارحم نویدکیا و روزبه دهباشی، اظهار کرد: افتخاری دیگر توسط گروه اورژانس هوایی به کارنامه اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر افزوده شد اینچنین است که نجات در آسمان و زمین افتخار ماست، اورژانس پیش بیمارستانی همیشه و همه‌جا در کنار شماست./ مهر
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group