دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور از برآورد پرداخت غرامت ۱۳۰ میلیارد تومانی به خسارت‌دیدگان پرورش میگو استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیلرجنوب ، قدرت‌اله نوری مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر، اظهار داشت: نحوه ارزیابی خسارت در صندوق بیمه کشاورزی در گذشته به‌صورت سنتی صورت می گرفت اما در سه سال اخیر با استفاده از سنجنده‌های از راه دور(ماهواره‌ای) ارزیابی خسارت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارزیابی ماهواره‌ای به صورت دو مرحله‌ای است، گفت: کارشناسان ارزیاب خسارت ما در محل حضور پیدا می‌کنند و مکان محصول را به صورت ماهواره‌ای مشخص و هر پنج روز مزارع مورد پایش قرار می‌گیرند که به صورت پنج ساله نیز میانگین تولید هر زمین زارعی مشخص می‌شود. علاوه بر آن برآورد خسارت توسط کارشناسان نیز به طور میدانی نیز انجام می‌گیرد.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور از برآورد پرداخت غرامت ۱۳۰ میلیارد تومانی به خسارت‌دیدگان پرورش میگو استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال بخشی از میگو پرورشی استان بوشهر به سبب شیوع بیماری دچار خسارت شد که تاکنون صندوق بیمه کشاورزی ۳۰ میلیارد تومان خسارت غرامت به پرورش‌دهندگانی که برگ بیمه دارند و مشمول عوامل خطر هستند پرداخت کرده است.

نوری با اشاره به اینکه حدود ۶۲ درصد از مزارع میگو این استان تحت پوشش بیمه قرار دارد، عنوان کرد: با نگاه ویژه دولت در حمایت از تولیدکنندگان امیدواریم تا پایان دی ماه از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات باقی مانده بالغ بر ۵۰ درصد آن پرداخت شود.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی حدود ۱۰ میلیارد تومان حق بیمه از پرورش‌دهندگان میگو دریافت کرده است اما در راستای حمایت از تولیدکنندگان و برای بازگشت به چرخه تولید این صندوق ۱۰ برابر بیشتر حق غرامت پرداخت خواهد کرد.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور در ارتباط با گلایه گوجه‌کاران بوشهری نسبت به میزان تعهد صندوق بیمه، بیان کرد: روش حق از دو طریق به دست می‌آید؛ یک ضریب خطر محصول و دوم تعهدی است که داده می‌شود. اگر تعهد بالا برود کشاورز باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

نوری ضریب خطر گوجه فرنگی در استان بوشهر را حدود ۴۰ درصد برشمرد و ادامه داد: ۴۰ درصد حق بیمه باید توسط کشاورز پرداخت شود و ضریب خطر هر قدر نزولی شود نیز کشاورز حق بیمه کمتری دریافت می کند. تعهد ما در بیمه پایه حدود ۲۰ میلیون تومان است و سهم پرداختی کشاورز نیز حدود 4 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: اگر کشاورزان به دنبال افزایش تعهد بیمه می باشند باید از بیمه‌های ترجیحی استفاده کند.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور عنوان کرد: صندوق بیمه کشاورزی بر اساس قانون مجلس علاوه بر بیمه محصولات، می‌تواند خدمات کشاورزی و عوامل تولید هم بیمه کند.

نوری از اجرایی شدن بیمه زنجیره تولید خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سال گذشته عوامل تولید یک محصول مانند کارخانه‌ها سردخانه‌های فرآوری تحت‌پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی بیمه ماشین‌آلات کشاورزی، آبیاری تحت‌فشار، سیلوها و ادوات صیادی را جز طرح‌های جدیدی صندوق بیمه کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیمه تضمین تولید نیز برای دو محصول در کشور اجرایی شده که امیدواریم بیمه تضمین تولید را به کل کشور تعمیم بدهیم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group