سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش ۲۵۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس خبر داد و گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۴۵۰۰ فرهنگی شاغل و بازنشسته بوشهری صادر شده است.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، علی موحدی روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمت جامعه فرهنگیان استان بوشهر و گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم از روز 12 اردیبهشت ماه آغاز و در استان بوشهر نیز برنامه های متعددی برگزار می شود.
وی برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان بوشهر را برشمرد و عنوان کرد: برنامه های این هفته در استان از روز 8 اردیبهشت ماه با حضور در صداوسیمای مرکز بوشهر و مصاحبه آغاز شده و امروز نیز برگزاری نشست خبری و جلسه با اعضای ائتلاف ملی «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» را خواهیم داشت.

neshaste a p 1
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه برگزاری همایش فرهنگیان در شهرستان کنگان و حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی کشور برای افتتاح هنرستان انقلاب اسلامی در خیابان بهمنی بوشهر و کلنگ زنی چندین پروژه در منطقه کم برخوردار تنگک را خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه زنگ سپاس معلم، برنامه نمادین در مدرسه شاهد امید انقلاب بوشهر با حضور مسئولین استانی و جلسه شورای آموزش و پرورش با دستور کار هفته معلم برگزار می شود و در روز چهارشنبه 12 اردیبهشت زنگ سپاس معلم در سراسر استان به صدا درخواهد آمد وهمچنین به همراه 40 نفر از معلمان نمونه استانی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهیم کرد.
موحدی افزود: در روز پنج شنبه 13 اردیبهشت ماه غبارروبی قبور شهدا با حضور رییس بسیج فرهنگیان کشور و برگزاری همایش تجلیل از فرهنگیان بسیجی در حسینیه عاشقان ثارالله، روز جمعه 14 اردیبهشت ماه حضور در نماز جمعه و بیان دستاوردهای دولت پیش از خطبه ها، روز شنبه 15 اردیبشهت ماه برگزاری مراسم تجلیل از معلمان قاری و مداح، روز یکشنیه 16 اردیبهشت ماه تقدیر از معلمان و فر هنگیانی تربیتی، روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه برگزاری همایش استانی تجلیل از معلمان نمونه و برگزیدگان در کانون فرهنگی تربیتی بوشهر و در روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه آخرین روز از هفته معلم؛ مراسم تقدیر از معلمین پژوهشگر و معلمان منتخب شهرستان های گناوه و دشتستان برگزار می شود.
نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش بوشهر پس از ۱۵ سال
موحدی شاخص ترین اقدامات و دستاوردهای آموزش و پرورش استان بوشهر در دولت سیزدهم را برشمرد و عنوان کرد: ناوگان خودرویی این اداره کل دچار فرسودگی و مشکلات متعددی بود که پس از ۱۵ سال توانستیم از محل فروش خودروهای فرسوده تعداد ۵۰ دستگاه خودرو با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان را خریداری کنیم.
افزایش ۲۵۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان بوشهر
وی از افزایش ۲۵۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان بوشهر در طی ۲ سال و کسب رتبه برتر کشور خبر داد و گفت: ۲۸۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و اداری از محل طرح های تملک دارایی استانی و نفت و گاز توزیع شده و همچنین تعمیرات فضاهای آموزشی به ارزش۱۹۱ میلیارد ریال طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ انجام گرفته است.

neshaste a p 1
موحدی از اجرای طرح‌های روستا مرکزی و تجهیز مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح ها از طریق طرح های آلایندگی و کمکهای شورای راهبردی منطقه انرژی پارس به ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: مولدسازی املاک آموزشی و تجاری آموزش و پرورش استان از طریق اجاره و فروش کسب رتبه برتر کشوری در ارزیابی ادارات کل انجام گرفته است.
افتتاح ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان
موحدی از افتتاح ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت ۵۵ مدرسه با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان آغاز شده است.
وی ساماندهی مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان را مهم‌ترین اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت استان در حوزه رفاهی و سلامت عنوان کرد و افزود: تعداد ۳۹۱ معلم در سال ۱۴۰۱ و ۴۷۳ معلم در سال ۱۴۰۲ از طریق ماده ۲۸ در آموزش و پرورش استان بوشهر جذب شدند.
وی یادآور شد: ۳۶۶ معلم در سال ۱۴۰۱ و ۶۰۰ معلم در سال ۱۴۰۲ از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند.
تبدیل وضعیت ۲۱۸ نفر ایثارگر فرهنگی در استان بوشهر
وی درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران فرهنگی عنوان کرد: ۱۷۳ ایثارگر در سال ۱۴۰۰ و ۴۵ ایثارگر در سال ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت شده که مجموعاً بالغ بر ۲۱۸ نفر است.
موحدی از استخدام ۲۰۴۸ نفر در آموزش و پرورش استان طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: تعداد ۲۰۰ کلاس درس آموزشی در راستای توزیع عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی حداکثری در استان افزوده شده است.

neshaste a p 1
صدور احکام رتبه‌بندی ۱۴۵۰۰ فرهنگی در استان بوشهر
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه ۱۴۵۰۰ نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان صادر شده و حقوق نیروهای شاغل نیز ۷ الی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به صدور مجوز تاسیس و اخذ کد ۲۴ واحدهای آموزشی جدید در دو سال گذشته بیان کرد: برنامه‌ریزی برای ساخت و تکمیل ۲۳ هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش تا سال ۱۴۰۳ انجام گرفته است.
وی درخصوص اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر گفت: اجرای طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی که به یک گفتمان ملی تبدیل شد و اولین کنگره شهدای دانش‌آموز استان بوشهر نیز برگزار گردید.
موحوی با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین خانه یاریگران زندگی کشور در بوشهر افزود: در دولت سیزدهم ۲۱ مرکز رشد یاریگران زندگی در شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر راه اندازی شده است.
برگزاری ۵۸۲ یادواره ی شهدای دانش آموز و فرهنگی
وی از برگزاری ۵۸۲ یادواره ی شهدای دانش آموز و فرهنگی در دو سال اخیر خبر داد و افزود: ۲۰ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت در طی 2 سال اخیر اعزام شده اند.
موحدی با اشاره به اجرای طرح ملی اتقان و آموزش ۶۵۰۰ نفر آموزگار ابتدایی در استان بوشهر گفت: درخصوص اجرای این طرح 7500 متر مربع به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای تامین فرش سجاده ای نمازخانه مدارس استان بوشهر هزینه شده است.
وی با بیان اینکه 1000 نفر ساعت نیروی انسانی حوزه پرورشی و فرهنگی در استان توانمندسازی شده است، افزود: 6 جلد کتاب در این حوزه تالیف و به چاپ رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: ۹۰ هزار نفر از دانش آموزان بوشهری در مسابقات فرهنگی و هنری، قرآن و عترت و نماز شرکت و ۱۰۰ رتبه کشوری طی دو سال کسب کردند.
وی درخصوص مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزشی بیان داشت: در این خصوص اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان توزیع شده است.

neshaste a p 1
اعزام 45 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر به اردوهای راهیان پیشرفت
وی از اعزام 45 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر به اردوهای راهیان پیشرفت خبر داد و گفت: تشییع پیکر شهدا در 500 مدرسه و با حضور 120 هزار دانش آموز طی دو سال اخیر برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به شرکت 120هزار دانش آموز در جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا و کسب 70 مقام کشوری بیان داشت: 20 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی نیز در پرسش مهر ریاست جمهوری شرکت و 30رتبه کشوری کسب کردند.
اعزام 11 هزار دانش آموز به اردوهای زیارتی و زیارت اولی
وی از اعزام 11 هزار دانش آموز به اردوهای زیارتی و زیارت اولی در طول دو سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس در یکهزار و 900 آموزشگاه استان با حضور 191 هزار دانش آموز برگزار شد.
موحدی ابراز داشت: آموزش و پرورش بوشهر دومین استان کشور در زمینه تجهیز رشته ناوبری هنرستان علوم و فنون دریایی به پل فرماندهی کشتی و استقرار در هنرستان حاج قاسم بوشهری است.
وی از کسب رتبه مدالیون برتری رشته کاشی کاری در سطح کشور در مسابقات ملی مهارت سازمان فنی حرفه‌ای کشور توسط هنرجوی هنرستان نمونه آزادگان بوشهر خبر داد و افزود: ۶ نفر از دانش آموزان استان در محورهای فعالیت‌های آزمایشگاهی، مناظره علمی و تربیت بدنی و سلامت در نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی رتبه اول کشوری را کسب کردند.
درخشش ۴ دانش آموز بوشهری در محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی کشور
موحدی به درخشش ۴ نفر از دانش آموزان در محورهای جشنواره نوجوان خوارزمی کشور اشاره کرد و افزود: طی 2 سال اخیر رتبه برتر دانش آموزان منتخب کشور در ۶۰ مینی المپیاد بین المللی البرز رتبه ۲ کشور در نظارت بر اجرای کلاس‌های فوق را کسب کردیم.
شناسایی ۹۰ درصدی کودکان بازمانده از تحصیل
وی درخصوص کودکان بازمانده از تحصیل در استان بوشهر گفت: ۹۰ درصد کودکان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده که ۴۳ درصد از آنها در دوره ابتدایی در قالب طرح شهید محمودوند جذب شده اند.

neshaste a p 1
شناسایی و پوشش ۲۰۰۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در استان بوشهر
موحدی درخصوص شناسایی افراد بی‌سواد و کم سواد در استان بوشهر عنوان کرد: ۲۰۰۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در دوره‌های سوادآموزی استان شناسایی شده و پوشش ۱۰۰ درصدی تعهدات بین المللی به کمیساریای‌های عالی پناهندگان سازمان ملل انجام گرفته است.

صدور سند تک برگ یکهزار فقره املاک آموزش و پرورش استان بوشهر
وی از صدور سند تک برگ یکهزار فقره املاک آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد و گفت: 600 ملک قدیمی بوده و 400 ملک نیز در طی دو سال گذشته سند تک برگ برای آنها صادر شده است.
وی درخصوص مدارس غیر دولتی عنوان کرد: 45 هزار دانش آموز و 1080 معلم در مدارس غیر دولتی تحصیل و فعالیت می کنند.
تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر
موحدی از تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و گفت: بدنبال پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار بوشهر، تفاهم نامه ای بین استانداری و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح های اولویت دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

neshaste a p 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group