سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی و مرخصی ۲۳۱ زندانی استان به مناسبت شب یلدا موافقت کرد.

به گزارش دیارجنوب از بوشهر، مهدی مهرانگیز شامگاه پنجشنبه در جمع مددجویان زندان مرکزی بوشهر با حضور مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه صله‌رحم از ویژگی‌های انسان‌های مومن و با ایمان است اظهار داشت: شب یلدا یکی از مناسبت‌های ایام سال برای به‌جا آوردن صله‌رحم است.

وی تلاش دستگاه قضا را آسان کردن کار برای مردم دانست و بیان کرد: در این راستا از همه ظرفیت‌های قانونی برای رفاه، آرامش و آسایش مردم استفاده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه به حقوق عامه را یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای تحقق حقوق عامه در همه عرصه‌ها ورود می‌کند و تمام دادستان‌ها و مسئولان دادگاه شهرستان‌های 10 گانه موظف به تحقق حقوق عامه در حوزه‌های گوناگون شده‌اند.

مهرانگیز با گرامیداشت شب یلدا و با اشاره به حضور در بین زندانیان زن بیان کرد: نقش زن در خانواده و تربیت فرزندان بسیار مهم است که در این راستا دستگاه قضا استان بوشهر از همه ارفاقات قانونی برای رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های بانوان استفاده می‌کند.

وی در بین بانوان زندانی ضمن اهدا کارت هدیه 500 هزار تومانی برای همه زندانیان زن گفت: با مرخصی 15 روزه 10 زندانی بانو و 3 زندانی دارای رتبه اول تا سوم مسابقات قرآن کریم موافقت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در بین زندانیان مرد در زندان مرکزی بوشهر باتاکید بر سرکشی مستمر قضات و مراجع قضایی از زندان‌های استان تصریح کرد: حبس‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی استان بوشهر است و زندان به‌عنوان آخرین راهکار مجازات در نظر گرفته می‌شود.

مهرانگیز ادامه داد: استفاده از پابند الکترونیکی و دیگر امور جایگزینی حبس مورد توجه قضات است.

وی با اشاره به اینکه از همه مناسبت‌ها در طول سال برای استفاده از ارفاقات قانونی در زمینه آزادی و مرخصی زندانیان استفاده می‌شود تصریح کرد: به مناسبت شب یلدا با هدف اینکه زندانیان واجد شرایط در این شب در کنار خانواده‌های خود باشند، با احراز شرایط قانونی مرخصی اعطا شده است.

رئیس دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا با مرخصی منجر به آزادی 83 زندانی در استان بوشهر موافقت می‌شود و با 135 زندانی واجد شرایط دیگر مرخصی 15 روزه موافقت می‌شود و دیگر ارفاقات قانونی نیز به دیگر زندانیان واجد شرایط اعمال می‌شود.

مهرانگیز بیان کرد: به مناسبت شب یلدا در مجموع با 231 زندانی واجد شرایط برای مرخصی منجر به آزادی و مرخصی 15 روزه موافقت می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group