سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای ماده ۵۴ و در راستای رفع تداخلات پلاک‌های دارای مقررات موازی ملی و امور اراضی، ۱۹۰ پلاک به مساحت ۶۵۲ هزار و ۹۸۷ تثبیت شده است.

به گزارش دیارجنوب، "مهدی مهرانگیز" روز شنبه در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: از این میزان، ۱۸۹ هزار و ۸۵۲ هکتار اراضی غیرملی و ۴۶۳ هزار و ۹۵ هکتار اراضی ملی بوده است.
وی افزود: در سال جاری نیز ۱۱۳ پلاک با مساحت ۳۳۶ هزار و ۴۸۲ هکتار از اراضی ملی و غیر ملی تثبت شده که سهم اراضی غیر ملی، ۱۱۲ هزار و ۲۴۱ هکتار اراضی و سهم اراضی ملی ۲۲۱ هزار و ۲۴۱ هکتار بوده است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: این میزان مساحت از اراضی تثبت شده جهت اصلاح سوابق و نقشه‌ها به ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان ابلاغ شده است.

sanad malekiyat
مهرانگیز ادامه داد: صدور اسناد رسمی زمینه‌ساز جلوگیری از تصرفات و پیشگیری از تشکیل پرونده در مراجع قضائی است که باید نسبت به تشکیل منظم جلسات کمیسیون رفع تداخلات استان حتی با حضور افراد اهتمام ویژه انجام گیرد.
وی یادآور شد: در ۵۷ جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان، زمینه نهایی شدن ۱۱۳ پلاک انجام شده است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: شرکت‌های مشاور طرف قرارداد باید نسبت به انجام تعهدات خود در موعد مقرر تسریع و اقدام کنند تا همه پلاک‌های مشمول رفع تداخلات استان در پایان سال جاری تعیین تکلیف شوند.
مهرانگیز عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵ پلاک پس از برگزاری کارگروه رفع تداخلات شهرستان به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شده که برای بررسی وجود یا عدم وجود آثار کشت بر اساس عکس‌های هوایی دهه ۴۰ به کمیته تفسیر عکس هوایی استان تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: برای تسریع در پیشبرد اجرای پلاک‌های باقیمانده مشمول رفع تداخلات، نیاز است جلسات بیشتری از کمیسیون رفع تداخلات استان انجام شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group