دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از محصولات آبزیان در اراضی پرورشی میگو استان بوشهر به سبب شیوع بیماری خسارت دید، گفت: در این راستا تاکنون به بخشی از خسارت‌دیدگان غرامت پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب ، عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اجرایی‌شدن سیاست‌های اقتصاد دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه شیلات استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در این عرصه پیشران است و طرح‌های مختلف پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس و پرورش میگو در اراضی ساحلی در حال اجرا است.

وی تولید میگو پرورشی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال گذشته افزون بر 38 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد ولی امسال به سبب بروز بیماری نو پدید خساراتی به مزارع پرورش میگو وارد و سبب کاهش تولید شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید 21 هزار تن میگو پرورشی در سال جاری تاکنون خاطرنشان کرد: امسال 7 هزار و 200 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافت ولی 6 هزار و 200 هکتار آن وارد عرصه فعالیت شد که تاکنون 21 هزار تن محصول برداشت شده است.

امینی با بیان اینکه 200 هکتار دیگر از مزارع پرورش میگو در حال برداشت است، تصریح کرد: برای جبران به خسارت‌دیدگان اراضی پرورش میگو اقدامات لازم انجام و تاکنون به بخشی از خسارت‌دیدگان غرامت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال 65 درصد اراضی پرورش میگو استان بوشهر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: سال گذشته 4 درصد تحت پوشش بود، ولی امسال این رقم به 65 درصد رسید و سبب آرامش خاطر تولیدکنندگان شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر راه‌اندازی جشنواره و نمایشگاه میگو در بوشهر را یکی از برنامه‌های مهم سال جاری دانست و تصریح کرد: دی ماه بوشهر شاهد برگزاری نمایشگاه و جشنواره ملی آبزیان است و فعالان حوزه آبزیان 15 استان و 61 شرکت حضور دارند. این نمایشگاه تخصصی فرصت مهم در عرصه آشنایی فعالان عرصه آبزیان با تجهیزات فرآوری فراهم می‌کند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group