دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از برگزاری موفق آمادگی برای وقوع زلزله در هنرستان شهید خسرو دروازه‌بان شهرجدید عالیشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، جهانبخش تل اشکی در تشریح این خبر با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: براساس سناریو تعریف شده برای مانور پس از وقوع زلزله فرضی و تخریب مدرسه بلافاصله اطلاع رسانی انجام و کمیته های مربوطه در محل فرمانداری حضور پیدا کردند.
وی بیان کرد: در مرحله اول تیم ارزیابی مدیریت بحران جهت ارزیابی سریع حادثه و گزارش وضعیت محل آسیب دیده به مرکز عملیات اضطراری شدند.

manovr atash alishahr 1

تل اشکی ادامه داد: با رسیدن تیم ارزیاب گزارش مشخصات زلزله و خسارت های مالی و جانی تهیه و اقدام های لازم برای نجات آسیب دیدگان و انتقال آنها به مراکز درمانی، رفع قطعی برق و آب و تلفن، اسکان اضطراری برای آوارگان، آمارگیری و تعیین وضعیت جسمی آوارگان، کنترل وضعیت بهداشتی، توزیع تغذیه رایگان و فراخوان کلیه نیروها و امکانات دستگاهها برای آوار برداری اجرایی شد.

manovr atash alishahr 1

وی با اشاره به حضور 15 تیم در مانور آمادگی در برابر زلزله ادامه داد: جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، سپاه و نیروی بسیج شهرستان، نیروی انتظامی، راه وشهر سازی، آبفا، آموزش وپرورش، شهرداری، شرکت مخابرات و شرکت توزیع نیروی برق دستگاه های مشارکت کننده در مانور بودند.
تل اشکی افزود: فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل فرصت ارزشمندی است تا برگزاری مانور و آموزش های لازم سطح آمادگی شهروندان برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه افزایش یابد که مانور آمادگی در برابر زلزله نیز در همین راستا اجرا شد.

manovr atash alishahr 1

بهروز ابوالفتحی کارشناس ایمنی و مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز گفت: با توجه به زلزله‌هایی که در کشور رخ می دهد می بایست میزان آمادگی مردم و نیروهای عملیاتی افزایش یابد تا در صورت وقوع حادثه آمادگی لازم را داشته باشند.
ابوالفتحی افزود: هر چه آموزش به شهروندان بیشتر و آگاهی آنان نسبت به حوادثی مانند زلزله بالا باشد در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه می توانند خود حوادث را مدیریت کنند.

manovr atash alishahr 1

وی اظهار کرد: یکی از پیام های مهم این مانورها هشدار به ساخت و سازهای غیرمجاز است چراکه در احداث ساختمان ها رعایت استانداردهای تعریف شده بسیار الزامی است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group