يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

استاندار بوشهر گفت: برای تکمیل طرح توسعه بندر گناوه هشت طرح به‌صورت همزمان در این بندر اجرا می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان مناطق شمال استان بوشهر، بیان کردک توسعه بنادرگناوه، دیلم و ریگ از جمله مطالبات مدیریت استان و مردم این مناطق بوده که پس از یک کار کارشناسی و با حمایت دولت سیزدهم وارد مراحل اجرایی شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار زیاد سواحل استان بوشهر و وجود ۹۳۷ کیلومتر مرز ساحلی با خلیج‌فارس، لزوم توسعه متوازن و پایدار بنادر این استان را ضروری کرده، اما در سال‌های گذشته کمتر توجهی به بنادر شمالی این استان شده است.

وی افزود: در کنار واردات ۹۵ درصدی و صادرات ۸۵ درصدی کشور از طریق بنادر و مهم بودن این استان ساحلی به لحاظ حمل و نقل دریایی و تجارت، دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ارتقا زیرساخت‌های بندری این استان با یک نگاه متوازن و استفاده از همه ظرفیت‌ها دارد.



استاندار بوشهر گفت: در همین راستا پس از پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ با هدف ساماندهی فعالیت‌های تجاری، گمرکی و صیادی، طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر شامل بنادر گناوه، دیلم و ریگ در سازمان بنادر و دریانوردی کشور مصوب شد و با انجام یک سری پیش زمینه‌ها، مراحل اجرایی آن در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: بخشی از مسیر توسعه استان بوشهر با رشد اقتصاد دریاپایه محقق می‌شود که در یک افق مشخص دیده شده است.

محمدی‌زاده یادآور شد: دولت سیزدهم مصمم است که در قالب برنامه‌ای ۱۵ ساله و در سه مرحله به ارتقا زیرساخت‌های بندری گناوه، دیلم و ریگ اقدام کند.

وی بیان کرد: ارزیابی‌های انجام شده از زیرساخت بندر گناوه نشان می‌دهد که دارای فضای ۱۷ هکتاری است که امکان ایجاد یک مسیر دریایی موازی با شرایط موجود به وسعت ۴۰ هکتار برای این بندر وجود دارد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: ساخت موج شکن توده سنگی، اصلاح و بهسازی مسیر گذر «بندینگ مرافت»، اجرای دائم گرفتن زمین، ساخت اسکله جستجو و نجات دریایی، ساخت پد بالگرد و ایجاد تاسیسات عمومی شامل آب، برق، فاضلاب و مخابرات در مرحله نخست ارتقا زیرساخت‌های بندر گناوه دیده شده است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در بنادر دیلم و ریگ نیز همین زیرساخت‌ها به همراه یک سری امکانات بیشتر دیده شده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group