دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رییس پلیس فتا استان گفت: در راستای ارتقاء سالم سازی فضای مجازی و با تلاشهای کارشناسان پلیس فتا استان،اعضای چندین تیم که بصورت سازمان یافته با هم مرتبط بوده و در قالب عکاسی آزاد اقدام به تولید و انتشار محتواهای مبتذل در صفحات اینستاگرامی می نمودند شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شدند.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ "مهدی قاسمی"بیان داشت: سرشاخه اصلی دستگیر شده این تیم های مجرمانه که خانمی جوان و مدیر دو صفحه اینستاگرامی بوده است با الگوگیری از تارنماهای اینترنتی خارجی و همکاری بیش از 9 نفر با تخصص های گوناگون نظیر عکاس،ادیتور،تدوین گر، آرایشگر و... اقدام به تولید محتواهای متعدد حرفه ای نموده و با همکاری ادمین 6 صفحه دیگر در سطح کشور ،در فضای مجازی بصورت گسترده منتشر کرده اند.
رییس پلیس فتا استان بوشهر افزود: با مجوز قضایی،مجرمینی که ساکن استان بوده اند برحسب وضعیت جرایم ارتکابی ،دستگیر یا احضار و پس از انجام تحقیقات از آنان و بررسی آزمایشگاهی تجهیزات دیجیتال همراه توقیفی و حذف محتواهای مجرمانه به مرجع قضایی معرفی گردیده و اقدامات پلیسی و قضایی جهت دستگیری چند تن از اعضای این شبکه سازمان یافته که ساکن استانهای شمالی کشور می باشند ادامه خواهد داشت.


سرهنگ قاسمی در خاتمه با اشاره به اینکه برای جرم تولید و انتشار هرگونه تصاویر و محتوای مبتذل در فضای مجازی،مجازات متناسب اعم از حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده ،خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های ماموریتی پلیس فتا،پایش و شناسایی تارنماهای دارای محتواهای مجرمانه منجمله مبتذل و مستهجن خصوصا سازمان یافته بوده و در این راستا با هدف سالم سازی بسترهای حضور کاربران بویژه خانواده های گرانقدر،با هماهنگی مراجع قضایی و همچنین مشارکت و همراهی مردم،این ماموریت و رسالت بصورت ویژه و شبانه روزی در حال اجرا و پیگیری خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group