يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تدوام روند افزایشی دما در این استان دما در شهرهای اهرم، برازجان و خورموج به ۴۵ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده شهرهای جم، کنگان، دیر و بوشهر به ترتیب دمای ۴۲، ۴۱، ۳۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد تجربه کردند.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا اوایل هفته آینده به‌سبب وزش جریانات مرطوب جنوبی، میزان رطوبت هوا همچنان بالا است و پدیده شرجی در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین امروز و فردا در ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا ابتدای شب، احتمال افزایش ناپایداری‌های محلی و موقت همراه با رشد ابر، وزش باد، رعد و برق و بارش خفیف باران دور از انتظار نخواهد بود.

garmazadegi

مساعدی افزود: همچنین فردا نیز به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد جنوبی، دریا برای ساعت‌هایی مواج پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و طی ساعت‌هایی با وزش باد پیش بینی شده است.

مساعدی گفت: در مدت یاد شده جهت وزش باد در استان بوشهر جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در قسمت های شمالی و مرکزی گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از بامداد در مناطق شمالی و مرکزی بتدریج ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۵۵، جزر اول ساعت ۰۸:۴۲، مد دوم ساعت ۱۳:۴۰ و جزردوم ساعت ۱۸:۰۶ خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group