دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

استاندار بوشهر گفت: با احداث شبکه فاضلاب در محلات جنوبی بوشهر بحران ۴۰ ساله در مرکز این استان پایان می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب احمد محمدی‌زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار کرد: امروز روزانه ۴۰ هزار مترمکعب پساب شهری از جاده بوشهر - دلوار عبور و راهی دریا می‌شود که با احداث شبکه فاضلاب سامان پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: در قبال اجرا این پروژه ۲ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر در اختیار سرمایه گذار احداث پروژه شبکه فاضلاب قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث جنگل اقدام کند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: ارزش و اهمیت اجرا پروژه شبکه فاضلاب محلات جنوبی بوشهر به حدی است که چنانچه به عنوان تنها پروژه هفته دولت استان بود باز می‌توانستیم خوشحال باشیم و به آن افتخار کنیم.
احمدی‌زاده ادامه داد: استان بوشهر در هفته دولت امسال یکهزار و ۱۵۹ پروژه بزرگ، متوسط و کوچک را اجرا می‌کند که براساس ارزیابی وزارت کشور  در شاخص جمعیت، پروژه و اعتبار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

ostandar eft bush

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنوب شهر بوشهر با این تراکم جمعیت به لحاظ زیست محیطی، روان بودن آب‌های سطحی و در برخی وقت‌ها ترکیب شدن فاضلاب با منابع آب زیرزمینی مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده است.
عبدالکریم جمیری افزود: در بسیاری از مواقع مشکل فاضلاب مایه نگرانی شدید شده بود که این پروژه با احداث شبکه فاضلاب سامان پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: پروژه شبکه فاضلاب شهر بوشهر در ۲ فاز عملیاتی می‌شود که فاز دوم آن نیز باید بزودی عملیاتی شود.
جمیری اظهار کرد: با این حال باید فاز نخست پروژه باید در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
وی افزود: در این راستا از تلاش‌های صورت گرفته توسط وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندس آب و فاضلاب کشور، استاندار بوشهر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر کمال قدردانی را دارم.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group