دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اعلام پیگیری تخلف دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با توزیع آگهی‌ها خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالرحیم افروغ در ارتباط با توزیع آگهی‌ها که متولی آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: بر اساس بند 5 از ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توزیع و نشر انواع آگهی‌های دولتی در داخل و خارج از کشور را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل استان است و کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این ماده از قانون هستند.

وی افزود: طبق ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی شامل کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی می‌شود.

افروغ تنها مرجع توزیع آگهی‌ها را از سامانه جامع رسانه‌های کشور بیان کرد و ادامه داد: توزیع هر آگهی دولتی به هر نشریه توسط دستگاه اجرایی یک تخلف است و صراحتا اعلام شده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل استانی می‌توانند به این موضوع ورود کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر بعضی از دستگاه‌های اجرایی به صورت مستقیم اقدام به توزیع آگهی‌ می‌کنند که تا به امروز نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به گفت‌وگو برای حل این مسئله بوده اما در صورت مشاهده تخلفات را پیگیری خواهیم کرد.

افروغ یادآور شد: این موضوع در راستای حق و عدالت توزیع آگهی‌ها بین نشریات و با هدف حمایت از نشریات به ویژه روزنامه و هفته‌نامه‌های استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: همکاران واحد مطبوعات و آگهی‌های اداره کل آماده هرگونه همکاری در این زمینه با دستگاه‌های اجرایی می‌باشند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group