سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

کارشناس سازمان هواشناسی کشور بااعلام جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور گفت: طی ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و مناطق جنوب شرق فارس و هرمزگان بارش‌های رگباری رخ می‌دهد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۰ مردادماه و روز‌های آتی پرداخت و گفت: طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف را تجریه می‌کنند، ولی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و مناطق جنوب شرق فارس و هرمزگان بارش‌های رگباری خواهیم داشت که در اثر رشد ابر‌های همرفتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: رگبار‌ها به شکل پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: از اواخر وقت پنجشنبه مجددا در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش‌ها آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل هم روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور گرمای هوا ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: طی پنج روز آینده در شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد، شدید خواهد شد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

baran tagarg

رفیعی ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که احتمال توفان شن هم وجود دارد.

وی افزود: آب‌های خزر طی روز‌های جمعه و شنبه مواج و متلاطم خواهد شد و آب‌های دریای عمان طی پنج روز آینده مواج و متلاطم است که فعالان دریایی و صیادان باید توجه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: در ساعات بعد از ظهر پایتخت افزایش باد را خواهد داشت، بیشینه دمای امروز به ۳۸ درجه می‌رسد و کمینه دما هم به ۲۸ درجه رسید.

به گفته رفیعی خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای کمینه ۱۲ درجه شد و پس از آن ارومیه با دمای ۱۴ درجه و اردبیل با دمای ۱۵ درجه خنک‌ترین مراکز استان‌ها بودند.

وی افزود: خنک‌ترین مناطق کشور امروز امروز بانه در استان کردستان، لاله‌زار کرمان و دشت نمدان در استان فارس بودند که دمای ۱۰ درجه بالای صفر را تجربه کردند.

رفیعی گفت: گرم‌ترین مرکز استان دیروز اهواز با ۴۹ درجه و گرم‌ترین منطقه کشور نیز دهلران در استان ایلام با دمای ۵۰ درجه بالای صفر ثبت شد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group