دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با انتقال نشای گوجه فرنگی از گلخانه‌ها به مزارع؛ کشت پاییزه محصول گوجه‌فرنگی در مناطق تنگ ارم و بوشکان از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر آغاز شد.

 

به گزارش دیارجنوب، کبری توکلی صبح چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ حدود ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل برود.
وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت یکهزار و ۵۰۰ هکتار به کشت پائیزه، هشت هزار و یکصد هکتار کشت زمستانه و ۲۰۰ هکتار کشت بهاره اختصاص می یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با این میزان سطح زیرکشت پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان تولید شود.

gojefarangi


وی ادامه داد: از مجموع محصول گوجه فرنگی تولید شده در استان بوشهر ۲۰۰ هزار تن صادر و ۱۴۰ هزار تن خوراک صنایع تبدیلی و فرآوری و مابقی به صورت تازه خوری با هدف تعدیل و تنظیم بازارهای داخلی روانه بازار می‌شود.
توکلی گفت: همه مزرعه‌های گوجه فرنگی استان به صورت کشت نشایی کشت و ۱۰۰ درصد مزارع مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار هستند.
وی اظهار کرد: باتوجه به کمبود آب، ممنوعه و بحرانی بودن بیشتر دشت‌های استان بوشهر کشاورزان و تولید کنندگان نسبت به رعایت الگوی کشت ابلاغی و انعقاد قرارداد چهار جانبه کشت اهتمام لازم داشته باشند تا از بروز مشکلاتی همچون کاهش و افت شدید قیمت در زمان تولید، تعادل نداشتن و تنظیم بازار و ضرر و زیان تولید کنندگان جلوگیری شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پارسال ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از سطح ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزرعه‌های این استان برداشت شد./ ایرنا

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group