دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: با دستور رئیس جمهور به سازمان اداری و استخدامی و در قالب طرح شهید زین‌الدین، ۱۰۰ سهمیه برای استخدام دستگاه ها به این استان اختصاص یافت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، محسن پاپری زارعی شامگاه دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به سند تحول در دولت جدید و در دیدار چندی قبل استانداران سراسر کشور با رئیس جمهور، با دستور رئیس‌جمهور به سازمان اداری و استخدامی، ردیف و سهمیه جدیدی به استان‌ها در قالب طرح شهید زین‌الدین ابلاغ شد.

وی افزود: براساس این دستور، سهمیه استخدام سه هزار و ۲۰۰ تا سه هزار و ۳۰۰ نفر برای کل کشور تعیین شده که سهم هر استان با توجه به موقعیت جغرافیایی ۱۰۰ تا ۱۲۰ سهمیه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اظهار کرد: از این تعداد سهمیه، ۸۰ نفر به صورت آزمون با اولویت نیروهای بومی بین دستگاه‌هایی که نقش پیشران در توسعه دارند تعلق گرفته است و ۱۰ نفر از بین نخبگان استان با آزمون درون مجموعه خود به صورت پیمانی جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ نفر نیز به صورت قرارداد کار مشخص استخدام می‌شوند که در سمت فرماندار، بخشدار و مدیرکل خواهند بود.

پاپری گفت: برای اعلام شرایط آزمون منتظر ابلاغ سازمان اداری استخدامی هستیم که سازوکار آن تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.

وی در خصوص وضعیت نیروهای استان بوشهر افزود: سرجمع نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی این استان بدون احتساب نیروهای نظامی و انتظامی ۳۶ هزار و ۳۵۵ نفر هستند که ۵۵ درصد آنان را مردان و ۴۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته پاپری از نظر محل خدمت نیروهای انسانی ۲۵ درصد آنان در شهرستان بوشهر، ۱۸ درصد دشتستان، ۱۲ درصد در ستاد، هشت درصد گناوه، هفت درصد کنگان، هفت درصد دشتی، ۶ درصد تنگستان، پنج درصد دیر، چهار درصد جم، چهار درصد دیلم و چهار درصد عسلویه مشغول به خدمت هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر ادامه داد: بررسی‌های انجام شده بیانگر این است که ۳۷ درصد نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان در شهر و شهرستان بوشهر مستقر هستند و در مقابل این تمرکز نیرو در ستاد در سطح شهرستان‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم.

به گفته پاپری نیاز است با توجه به خالی بودن شهرستان‌های استان از نیروهای کارشناس، از تمرکز نیرو در ستاد خودداری شود.

پاپری گفت: از لحاظ رابطه استخدامی نیروهای موجود در استان بوشهر ۲۱هزار و ۴۹۲ نفر معادل ۵۹ درصد رسمی، ۱۴ درصد پیمانی، ۱۰درصد قراردادی و ۱۷ درصد به شکل‌های مختلف در سایر استخدام‌ها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه از نظر مدرک تحصیلی ۵۲ درصد نیروهای استخدامی لیسانس و ۱۸درصد فوق لیسانس هستند افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد نیروهای استخدامی از لحاظ سطح سواد در شریاط خوب و برخورداری قرار دارند.

به گفته پاپری از لحاظ سنوات خدمتی ۲۷ درصد نیروها بین صفر تا پنج سال، ۱۴ درصد بین پنج تا ۱۰ سال، ۱۹ درصد بین ۱۰ تا ۱۵ سال و ۱۷ درصد ۱۵ تا ۲۰ سال مشغول به خدمت هستند که از لحاظ جوان بودن جمعیت بیش از ۷۰ درصد نیروی انسانی استان جوان هستند که این ظرفیت و قابلیت مهمی برای استان بوشهر به شمار می‌رود.

estekhdam

وی در خصوص وضعیت پست‌های مدیریتی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲هزار و ۴۶۸ پست مدیریتی در استان وجود دارد که یک هزار و ۸۸۶ پست مدیریتی با تصدی و ۵۸۲ پست معادل ۲۴ درصد بدون تصدی هستند.

پاپری یادآور شد: با توجه به اینکه ۷۶ درصد پست‌های با تصدی مدیریتی پر است این آمار نشان می‌دهد به ازای هر ۱۷ نفر یک پست مدیریتی در استان وجود دارد واز نرم کشوری بالاتر هستیم اما از نظر پست کارشناسی در شرایط خوبی قرار نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اضافه کرد: شمار کارکنان ایثارگر استان بوشهر را پنج هزار و ۲۶۲ نفر و کارکنان معلول را نیز ۱۴۳ نفر اعلام کرد که ۴۲ نفر از آنان از طریق آزمون و سهمیه خاص مربوط به معلولان جذب شده اند.

وی در خصوص ورود و خروج نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: با احتساب نیروهای آموزش و پرورش که بیشترین نیروها را دارد در طول برنامه ششم توسعه ۹هزار و ۳۲۶ نیرو به استان وارد و ۹هزار و ۲۴ نفر از استان خارج شده اند و بدون احتساب کارکنان آموزش و پرورش ۲هزار و ۶۶۵ نفر وارد و سه هزار و ۴۸۶ نفر از استان خارج شده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در خصوص انتقال دائم و خروج از استان گفت: در زمان حاضر ۲۵۳ نیرو به استان وارد و ۴۳۳ نفر نیز از استان خارج شده اند.

وی با تاکید برضرورت ثبت اطلاعات کارمندان در سامانه کارمند ایران گفت: به منظور ساماندهی ساختار دستگاه‌های اجرایی هرگونه انتقال نیروها ممنوع مگر در شرایط خاص و با نظر شورای راهبری باید انجام شود.

پاپری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به فراهم نمودن انتقال نیروهای کارشناس با ایجاد بسته های تشویقی اهتمام داشته باشند و همچنین انتقال نیرو بین دستگاه‌های اجرایی درون استان نیز پس از بررسی از سوی شورای راهبری و دستگاه مبدا به طور حتم باید مازاد بودن نیرو را اعلام کند تا جابه جایی صورت گیرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group