دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

بوشهر رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: افزایش ۲۴ درصدی حوادث ترافیکی در استان بوشهر، نگران‌کننده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا ، دکتر سید حسین موسوی شنبه سوم تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال، تعداد مأموریت‌های اورژانسی در استان بوشهر به ۱۱ هزار و ۵۹۰ مورد رسیده است که از این تعداد، سه هزار و ۴۳۲ مورد به حوادث ترافیکی مربوط می‌شود.

وی افزود: این عدد نشان‌دهنده یک افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته است که این افزایش نگران‌کننده است، البته تعداد فوتی‌های ترافیکی در سه‌ماهه نخست سال جاری با ۳۰ نفر نسبت به سه‌ماهه نخست سال گذشته با ۴۷ نفر کاهش‌یافته است که باعث شده نرخ رشد فوتی‌ها به منفی ۳۶ درصد برسد.

tesadof

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس این آمارها، شهرستان بوشهر و دشتستان با بیشترین تعداد مأموریت اورژانس در حوادث ترافیکی و شهرستان گناوه با رتبه سوم، در بین شهرستان‌های استان بوشهر در این حوادث قرار دارند.

موسوی افزود: طراحی و اجرای برنامه‌هایی برای کاهش تعداد حوادث ترافیکی و کاهش اثرات منفی آن بر جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی و ایجاد فضایی امن برای رانندگان نقش مهمی در کاهش تعداد حوادث ترافیکی بازی می‌کند، به همین دلیل، اجرای برنامه‌های آموزشی، نظارتی و پیشگیری از سوء رفتارهای رانندگی می‌تواند برای بهبود شرایط رانندگی و کاهش تعداد حوادث ترافیکی در استان بوشهر مفید واقع شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group