دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: اعتبار تملک مسیر در گذر بوشهر ۵۰ میلیارد تومان بوده است و بیشتر اعتبارهای امسال به منطقه ۲ رسیده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس استان بوشهر، وحید نیک‌روش رئیس شورای شهر بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در بدو ورود به شورای شهر، دچار چالش‌های زیادی بودیم اظهار داشت: در یک فضای بی‌اعتمادی وارد شورای شهر شدیم بنابراین اتمام کارهای نیمه تمام را در دستور کار خود قرار دادیم و در سال‌های اول و دوم شورا، ۹۹ درصد موارد تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ طرح نیمه‌تمام نخواهیم داشت افزود: کار عملیاتی طرح فانوس دریایی که به صورت نیمه‌کاره رها شده بود هم اکنون با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذار آغاز شده که در موعد مقرر به اتمام می‌رسد.

bushehr

سرانه فضای سبز بوشهر افزایش می‌یابد

نیک‌روش استاندارد فضای سبز شهری را ۱۲ مترمربع عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر طبق گزارشات شهرداری فضای سبز در شهر ۷ متر مربع است که امیدواریم با اجرای طرح‌های فضای سبز شامل اختصاص زمین‌ ۱۳ هکتاری بین تنگک اول و دوم، زمین ۱۳۰ هکتاری در گذر سرتل و سایر پارک‌های محله‌ای، عدد این سرانه به ۱۲ مترمربع برسد.

رئیس شورای شهر بوشهر در خصوص تحقق طرح‌های عمرانی گفت: تلاش می‌شود اعتبارات مصوب جاری از ۶۰ درصد به ۳۷ درصد و اعتبارات عمرانی از ۴۰ درصد به ۶۳ درصد از محل منابع درآمدی برسد.

این مقام مسؤول در خصوص فاضلاب منطقه جنوب بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، پیمانکار این طرح مشخص شده و بخش اول عملیات آن در ۶ ماه اول شروع می‌شود.

فضای سرگرمی در بوشهر روند افزایشی خواهد داشت

نیک‌روش با اشاره به اینکه مرکز استان بوشهر فاقد شهربازی بود گفت: ۱۲ مورد بازی در این طرح مشخص شده که هم اکنون ۶ مورد آن مستقر شده‌اند؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذار از نظر تعهدات کمی عقب بود که در نشستی با این سرمایه‌گذار، تذکرات لازم داده شد.

وی میزان اعتبار آسفالت معابر را برای منطقه ۲، ۲۱ میلیارد تومان و برای منطقه یک، ۷ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، ۹۰ درصد از کوچه‌های هدف آسفالت شد و با اعتبار در نظر گرفته شده تا پایان سال هیچ کوچه خاکی نخواهیم داشت.

بیشتر اعتبارات شهر بوشهر به کدام منطقه رسید؟

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه بیشتر اعتبارات امسال به منطقه ۲ سوق داده شده است، اعتبار تملک مسیر در گذر را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: گذر نیروگاه گازی تا تنگک سوم، گذر ۳۵ متری از تنگک اول تا تنگک سوم، اجرای سنگ فرش بین تنگک دوم تا تنگک سوم، اجرای طرح بوستان ورودی شهر و ایجاد کنار‌گذر بزرگراه امام علی(ع) به خیابان طالقانی از طرح‌های شهرداری در سال جاری است.

نیک‌روش در خصوص حذف شورایاران بیان داشت: براساس مصوبه دیوان عالی کشور شوراهای محلات حذف شدند؛ پیشنهاد ما راه‌اندازی شورای فرهنگی محلات است که اساسنامه آن به تصویب رسیده و به شهرداری ابلاغ شده تا در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به صورت محله‌محور با محوریت مسجد این کار انجام شود. امسال در ۱۵ مسجد در محلات مختلف حضور پیدا کرده‌ایم، در تلاش هستیم تا پایان این دوره شورا به ۴۸ نقطه سرکشی کنیم.

وی یادآور شد: اعتبار مصوب سال گذشته ۹۳۰ میلیارد تومان بوده که ۸۴۰ میلیارد تومان از آن محقق شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group