دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

بخشدار بندر ریگ شهرستان گناوه گفت: رویکرد طرح‌های جدید در حوزه آبزی پروری این بخش بر اساس مردم محوری در قالب تشکیل تعاونی است که در این ارتباط جانمایی برای احداث طرح یکهزار و ۶۰۰ هکتاری پرورش میگو پیش‌بینی شده است.

به گزارش دیارجنوب، ضرغام محمدی روز دوشنبه در همایش گرامیداشت سالروز پیروزی دولت مردمی ایران قوی در سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در تالار بهزاد گناوه اظهار کرد: جانمایی برای واگذاری طرح۳۰۰ هکتاری پرورش ماهی نیز با همین رویکرد و به صورت تعاونی در برنامه کاری قرار گرفته است.
وی افزود: از شروع بکار دولت سیزدهم، گام های موثری در حوزه تولید و اشتغال در این بخش ساحلی برداشته شده که توسعه آبزی پروری یکی از آنها است.
وی گفت: استقرار بزرگ‌ترین مجتمع پرورش میگوی کشور در رودشور شمالی این بخش در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ هکتار که در سال ۱۳۹۸ واگذاری آن انجام اما فعال نشده بود در دولت سیزدهم محقق و اجرایی شد.

meygoo seyd
بخشدار بندرریگ بیان داشت: پارسال سه مزرعه ۵۰ هکتاری در این مجتمع زیرکشت و تولید بود و امسال نیز در مجموع ۳۰۰ هکتار دیگر آماده کشت می‌شود.
وی یکی از مشکلات این مجتمع را در گذشته برق اعلام کرد و افزود: در دولت سیزدهم ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث شبکه انتقال برق موقت این مجتمع اختصاص یافته که با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال انجام است.
محمدی گفت: شهرک صنعتی بندرریگ در گذشته یک فضای نامطلوب و بی روحی داشت که با روی کارآمدن دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی ، ۱۲ طرح صنعتی از مجموع ۳۶ طرح فعال موجود یعنی بیش از ۳۰ درصد در آن با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی فعال شدند.
بخشدار بندر ریگ گفت: از مجموع ۱۲ طرح، برخی به بهره برداری، برخی از آنها در هفته دولت و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولت در شهرک صنعتی بندرریگ سرمایه گذاری شده است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال درپی دارد.
وی اجرای فاز اول طرح توسعه این بندر با لایروبی خور بندرریگ را از دیگر خدمات دولت در این بخش عنوان کرد و گفت: برای اجرای لایروبی دهانه خور ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
بخشدار بندرریگ اظهار کرد: احداث هفت مجموعه چمن ورزشی در شهر و روستاها، آسفالت ۱۴۰ هزار متربع در روستاها بندر ریگ ، نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی و نصب سه دکل مخابراتی تقویت تلفن همراه در روستاهای این بخش از دیگر برکات و دستاوردهای مهم دولت است.
وی گفت: در حالی که در ۱۰ سال گذشته میزان آسفالت در روستاهای این بخش کمتر از ۱۴۰ هزار مترمربع اجرایی شده بود در مدت یک سال اخیر به همین میزان کار شده که اقدامی بزرگ و جهادی در دولت سیزدهم است.
بخش بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group