دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته، تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر در سال جاری به بیش از ۴۴ هزار تن می‌رسد.

به گزارش دیارجنوب، عقیل امینی روز شنبه در این باره اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان قطب پرورش میگوی کشور طی سال‌های اخیر روندی افزایشی در میزان تولید این محصول داشته است و سال گذشته شاهد ثبت یک رکورد جدید بودیم.
وی با اشاره به تولید بیش از ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در نقاط ساحلی استان عملیات تکثیر بچه میگو در حال انجام است.

parvareshi meygoo
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید یک میلیارد و ۶۳ میلیون قطعه بچه میگو اضافه کرد: در سال جاری یک میلیارد و ۶۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۲ هزار و ۲۲۶ استخر پرورشی در سطح ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مجتمع پرورش میگو در سطح هفت هزار و ۲۵۹ هکتار اراضی استان بوشهر تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد تولید بیش از ۴۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر باشیم.
امینی تاکید کرد: سال قبل بیش از ۳۸ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد که امسال افزایشی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن نسبت به سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است./ مهر

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group