دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

برگزیدگان نهایی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی از بین ۷۳۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در آیینی معرفی و تقدیر شدند

به گزارش دیارجنوب، دبیر چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر اظهار کرد: داستان پله آغازین هر کار فرهنگی است، چون در آن با دقت واژه‌ها کنار هم چیده می‌شوند و داستان برای مخاطب آفریده می‌شود. این آغاز، مقدمه‌ای برای خلق هنرهای دیگری مثل شعر، تئاتر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فرایند جریان‌سازی کار فرهنگی در حوزه داستان کودک و نوجوان رضوی موجب رشد و توسعه این حوزه می شود.
عبدالرحیم افروغ با بیان اینکه داستان زیربنای تحقق دیگر عرصه‌های فرهنگی است، افزود: خوشبختانه استان بوشهر پس از تجربه‌اندوزی در حوزه جشنواره مشاعره رضوی و سفرنامه‌نویسی رضوی، امسال بر اساس نگاه کارشناسی، میزبانی جشنواره داستان کودک و نوجوان رضوی را عهده‌دار شد تا فرایند جریان‌سازی را در این حوزه آغاز کند؛ حوزه‌ای که مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه کتاب امسال در روزهای گذشته بر رشد و توسعه آن تاکید کردند.

afroogh razavii
وی افزود: در این جشنواره با اینکه با سه تخصص مواجه بودیم اما خوشبختانه در نهایت دبیرخانه 736 اثر را دریافت کرد که به قول هیئت داوری این دوره شامل مجید ملامحمدی، محمود پوروهات و سیدسعید هاشمی، هم از نظر کمی و هم از لحاظ کیفی در سطح قابل قبولی قرار دارند.
افروغ با بیان اینکه با همکاری معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و موسسه «نجوای متقیان» بیش از 20 کارگاه داستان‌نویسی در بخش جانبی این رویداد برگزار شد، تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های فرهنگی نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش استان و... موجب فراگیری این رویداد در سطح کشور شد و آثار رسیده این اعتماد به نفس را در ما تقویت کرد که به کانونی برای فرداهای بهتر برای کودکان و نوجوانان تبدیل شویم. امیدواریم این برنامه، نقطه آغازی برای تداوم فرایند داستان‌نویسی کودک و نوجوان در این استان شود.

aein jashnvare
در بخش پایانی این برنامه پس از قرائت بیانیه هیئت داوری از سوی محمود پوروهاب، برگزیدگان نهایی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی به این شرح اعلام شد:
بخش داستان کودک:
مقام اول: «سرزمین بی‌هیس‌هیس» نوشته سیده‌نرگس میرفیضی از استان قم
مقام دوم: «بهار و انتظار طلوع» نوشته مریم مهربانخو از استان گلستان
مقام سوم: «چادر مادرم» نوشته فاطمه مباهات از استان بوشهر
بخش داستان نوجوان:
مقام اول: «دنیای پشت‌کوه‌ها» نوشته منیره هاشمی از استان خراسان رضوی
مقام دوم: «گنگ خوابدیده» نوشته عابدین زارع از استان فارس
مقام سوم: «پنج نامه پشت پنجره فولاد» نوشته مهدی زارع از استان فارس
بخش طرح رمان:
طرح اول: «دلاوران گروه هشت» نوشته مهدی اکبری‌شهپر از استان قم
طرح دوم: «برادر گفته» نوشته نوید ظریف‌کریمی از استان خراسان رضوی
به نقل از آستان نیوز بوشهر؛ در این آیین از عبدالکریم نیسنی به‌عنوان سالخورده‌ترین شرکت‌کننده و فاطمه بردبار به‌عنوان کوچک‌ترین شرکت‌کننده در چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی تجلیل به عمل آمد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group