دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: این بنیاد در رسالت تبیینی در مواجهه با تمدن غرب به دنبال تحکیم اندیشه امامت و گسترش نظام ولایت با محوریت آقا علی بن موسی الرضا(ع) است.

به گزارش دیارجنوب، مرتضی سعیدی زاده پنجشنبه شب در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر اظهار کرد: رسالت فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران تبیینی است که منجر به محکم شدن اراده مردم و مسئولان برای مقابله با غرب و همچنین جبهه نفاق، کفر و شرک می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به لایه‌های مختلف در ابعاد وجودی امام رضا (ع) باید به این لایه‌های مختلف پرداخته و سیره فردی، اجتماعی، تربیتی، سیاسی و مبارزاتی و همچنین سیره علمی آن حضرت با رویکرد گسترش و تحکیم این لایه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

saeidi b razavi
سعیدی زاده ادامه داد: داستان و روایت برای این ماموریت جریان بسیار مهمی است چرا که قرآن پر از داستان های آدم و حوا، موسی و خضر و طالوت جالوت و داستان یوسف پیامبر است و خداوند با داستان و روایت معارف خود و سیره تربیتی بشر را حرکت می دهد
وی عنوان کرد: حضرت ابراهیم (ع) در مواجهه با جریان مشرکان از ابتدا از لایه مخاطب شروع کرد و با دیدن ستاره، ماه و خورشید هر کدام از آنها را خدا معرفی و سپس فرمودند که خدایی که افول کند را دوست ندارم.
سعیدی‌زاده یادآور شد: حضرت ابراهیم از ابتدا مسلمان بود و حتی یک لحظه مشرک نبود ولی در لایه مواجهه با مردم مشرک، خود را همزاد جریان شرک معرفی می کرد تا از دریچه مشرک وارد شود اما خودش حتی یک لحظه مشرک نبود تا بتواند جریان کفر و شرک را به سمت توحید هدایت کند.
وی گفت: پیامبر و اهل بیت مبتنی بر فطرت بشر را مدیریت کردند و این فطرت، فطرتی توحیدی است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) ادامه داد: هر جا که دست روی فطرت توحیدی بشر گذاشته شود موفق به رشد جریان فطرت شدیم و فطرت امکان غبار و زنگار گرفتن دارد که باید پیامبرگونه و امام گونه این غبارها زدوده شود.
وی تصریح کرد: جریان داستان و روایت جریان غبارزدایی از این فطرت است که باید بخوبی مورد توجه واقع شود.
سعیدی زاده ادامه داد: شعر، ادبیات و داستان به عنوان پایه‌ای ترین جریان در حوزه فرهنگ باید تقویت شود که این تقویت با محوریت امام رضا 0ع) می تواند دستاویز خوبی برای گسترش فرهنگ اهل بیت باشد.
وی افزود: در بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) امید داریم در چهار سال آینده بنیان گذار جریان با برکت و گسترش در حوزه ادبیات و شعر آیینی و رضوی باشیم.
سعیدی زاده اظهار کرد: در همین راستا تولیدات چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در سالیان آینده به کتاب، پادکست و مدیا تبدیل می‌شود تا در لایه فرهنگ سازی و فرهنگ بومی جامعه نقش آفرینی کند.
وی گفت: در چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان، استان بوشهر سربلند بود و پایه محکمی برای این جشنواره ایجاد کند که از لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی در این رویداد حاصل شد.
سعیدی زاده افزود: امید است در چهار سال آینده جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی ملی در استان بوشهر پابرجا بماند و در سطح بین الملل توسعه پیدا کند تا جریان داستان رضوی با موضوع‌های مختلف رشد پیدا کند.
وی تاکید کرد: همچنین انتظار می رود ادبیات داستانی با رویکرد بومی و انقلابی و دینی بتواند جریان داستان و روایت رضوی بخوبی توسعه پیدا کند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group