دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

آئین رونمایی از کتاب «شب های کانال زوجی»  زندگینامه دانشجوی شهید سیدمرتضی بحرالعلوم اثر مصطفی شهریاری نویسنده دشتستانی با حضور خانواده های شهدا و جمعی از مسئولین شهرستان دشتستان در کانون فجر شهر سعدآباد برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، بخشدار سعدآباد در این آیین ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و حاضرین و تجلیل از نویسنده کتاب مصطفی شهریاری که تا کنون هفده اثر از ایشان در موضوع خاطرات شهدا به رشته تحریر در آمده است گفت: پرداختن به خاطرات شهدا نقش مهمی در زنده نگه داشتن جوهره و ایمان آنها در دفاع از اسلام و خاک کشور برای نسل های کنونی و آینده دارد.
وی تمسک به شهیدان و تکریم به خانواده معظم آنها را برای آحاد مردم به ویژه مسؤلین گره گشا و افتخار آمیز برشمرد و افزود: صرفا بیان اینکه گفته شود شهیدان زنده اند نمی‌بایست بسنده نمود و زنده ماندن شهیدان در اذهان عمومی ادامه و پرداختن عملی به اهداف، راه و سلوک آنها یک امر واقعی و تأثیر گذار است‌‌.

roonamaei k sadabad 1
شریفی سپس ضمن تجلیل از خانواده معظم شهید سید مرتضی بحرالعلوم به ویژه مادر گرامی ایشان، روستای سربست را در سطح استان بوشهر و کشور که بعنوان دهکده ایثار و شهادت می نامند یک افتخار برای تمام آحاد مردم استان دانستند.
بخشدار سعدآباد در ادامه ضمن تشکر از تمام عوامل این مراسم به خصوص خانواده شهید بحرالعلوم و نویسنده کتاب مصطفی شهریاری، از شهریاری خواست که همچنان گذشته در تحریر و نگارش آثار و خاطرات شهدا بعنوان اثر فرهنگی ماندگار اهتمام ویژه داشته باشند و این حرکت فرهنگی را در مقابل خانواده شهیدان که خواستار همکاری می‌باشند تداوم ببخشند.
حجت السلام کشاورز بارگاهی امام جمعه سعدآباد در ادامه ضمن قدردانی از نویسنده کتاب و قداست روستای سربست با مردمانی اکثرأ سادات و پیشتاز در دفاع از کیان اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس، نجابت و سلامت نفس آنها را قابل تحسین و الگو برداری عنوان نمودند.
مصطفی شهریاری نویسنده کتاب« شب های کانال زوجی» در این آیین گفت: بهترین و شیرین ترین ساعات زندگی خود را زمانی میدانم که با همسنگران و خانواده شهدا دوران مقدس را گذرانده و جهت تهیه منابع و اطلاعات شخصی، خانوادگی و اجتماعی شهیدان مطلب به داری می نمایم و این اکثرأ بصورت چهره به چهره انجام میشود و آن زمان می‌باشد که خود را در یک فضای روحانی و وصف ناشدنی پیدا نموده تا جایی که علی رغم تحقیقات و تفحصات مستمر و زمان بر به منظور یک واقعه مستند، هیچوقت خستگی را احساس ننموده و همواره مشتاق نگارش دیگر آثار شهیدان و خانواده آنها در آینده در ضمیر و جسم من پر بارتر و شیرین تر میشود.
وی نگارش آثار و خاطرات شهدا را یک اقدام فرهنگی تأثیر گذار است عنوان کرد و گفت: نگارش آثار و خاطرات شهدا علی رغم ترسیم شخصیت شهیدان، جایگاه و افتخار خانواده آنها را نیز هویدا و برای نسل های مختلف قابل استفاده و منشأ آگاهی و استفاده از واقعیات اتفاق افتاده است.
در حاشیه این مراسم نمایش نامه ای بر گرفته از روایت مادر شهید سید مرتضی بحرالعلوم در هنگام خبر شهادت فرزندش توسط خانم طوبی بروشم اجرا و مورد تحسین حاضران قرار گرفت.
ادامه این مراسم با مداحی در باب شهید و شهادت ادامه و سپس از کتاب « شب های کانال زوجی» آثار و خاطرات شهید سید مرتضی بحرالعلوم رونمایی و در پایان به خانواده شهید بحرالعلوم، نویسنده کتاب، همسنگران، دوستان و دست اندرکاران مراسم لوح تقدیر اهدا شد.
به نقل از روابط عمومی بخشداری سعدآباد؛ این آیین با حضور عضای خانواده شهید بحرالعلوم، ابوالقاسم شریفی بخشدار سعدآباد، حجت السلام کشاورز بارگاهی امام جمعه شهر سعدآباد، حجت السلام صمصامی امام جمعه شهر وحدتیه، دهقان معاون برنامه ریزی فرماندار دشتستان،حجت السلام سید فاضل حسینی مسؤل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان دشتستان، سرهنگ پاسدار محمد نجفی معاون فرهنگی سپاه جواد الئمه ناحیه دشتستان، قدوسی شهردار برازجان، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دشتستان، سرهنگ پاسدار دشمن زیاری فرمانده حوزه مقاومت شهید بهشتی سعدآباد، محمد مهدی احمد زاده رییس اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد، حیاتی رییس آموزش و پرورش منطقه برازجان، قاسمی نماینده دهیاران بخش سعدآباد، دهیاران بخش، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش سعدآباد، فرهنگیان، بسیحیان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، اقشار مختلف شهرها و روستاهای بخش سعدآباد به ویژه مردم روستای دهکده ایثار و شهادت استان بوشهر (روستای سربست زادگاه شهید سید مرتضی بحرالعلوم)، بخشی از نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد‌‌.

 roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1roonamaei k sadabad 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group