سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

معاون سیاسی استاندار بوشهر از اعطای تسهیلات کم‌بهره به بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، اکبر پورات روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مشاورین امور بانوان فرمانداری‌های استان بوشهر اظهار داشت: به همت دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر و سازمانهای مردم نهاد در استان، دوره های توان افزایی جوامع محلی حوزه زنان، طرح گفتگوی درون نسلی و چندین دوره آموزشی ویژه بانوان با همکاری فرمانداری ها در سطح استان انجام داده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تعامل و همکاری ویژه با حوزه مشاورین بانوان داشته باشند و مشاوران بانوان باید در برنامه های امسال بر اساس شاخص هایی که در این نشست مطرح شد با رویکرد توانمندسازی همه جانبه‌ی زنان، برنامه های خود را تدوین و به اجرای برنامه های عملیاتی به ویژه در حوزه های تبیین قانون جدید حقوق کودک، آخرین وضعیت ستاد پیشگیری وضعیت حقوق کودکان، خانواده و زنان اقدام کنند.

tashilat b
وی با اشاره به اینکه دختران امروز، زنان و مادران فردای این سرزمین هستند، افزود: بالندگی و رشد دختران و زنان باعث پویایی جامعه و نسل آینده خواهد شد.
پورات با بیان اینکه آگاهی بخشی و آموزش والدین به عنوان اصلی ترین نهاد یعنی خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین آموزش فرزندان از دوران کودکی از طریق مدارس و آموزشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت بین بخشی دستگاه‌ها، جوامع محلی و سازمانهای مردم نهاد، بسیج همه ظرفیتها و زمینه سازی اشتغال بانوان درعرصه های مختلف براساس معیارها و شاخصهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی از جمله ضرورت‌ها و اهداف ما در استان بوشهر است که باید اجرایی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در راستای اجرای برنامه های مطرح شده باید چشم انداز و برنامه‌ها مشخص شده تا انتهای کار عملیاتی از‌ درون این چشم اندازها دیده شود.
وی در ادامه از اعطای وام و تسهیلات به بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار استان خبر داد و افزود: در دوره های مختلف وام‌هایی که برای بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین اعطا شد بسیار کارگشا بود و ادامه همین روند و اختصاص وام ویژه رفع نیازهای ضروری خانواده‌ها میتواند بسیاری از مشکلات بانوان استان را مرتفع سازد و امیدواریم به زودی شاهد حمایت و توانمندسازی بانوان استان باشیم.
پورات توجه به مسأله جوانی جمعیت را از وظایف اصلی فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی و نهادها استان دانست و گفت: کاهش چشمگیر نرخ باروری نیازمند کار ویژه و دغدغه‌مندی بیشتر مسئولان در حوزه قانون حمایت از خانواده و جمعیت است.
وی افزود: باید از ظرفیت رسانه ها و گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای فرهنگسازی در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت استفاده شود.
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، این نشست با هدف بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی، مشکلات و آسیب‌های مبتلا به بانوان، هم اندیشی و ارایه راهکارهای پیشنهادی با حضور جمعی از بانوان صاحب اندیشه استان در کسوت‌ها و مشاغل مختلف و مشاورین فرمانداران برگزار شد‌‌ و برخی از بانوان حاضر به بیان نقطه نظرات، راهکارها و مطالبات اجتماعی خود پرداختند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group