يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: در صورت فراهم بودن شرایط پرورش با توجه به ذخیره‌سازی انجام شده انتظار می‌رود امسال تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به ۴۵ هزار تن برسد.

به گزارش دیارجنوب، عقیل امینی روز جمعه اطهار کرد: صنعت پرورش میگو نقش مهمی در اشتغال زایی و اقتصاد کشور دارد و ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده در استان به خارج کشور صادر می‌شود.
وی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تن میگوی پرورشی در مزارع پرورش میگو استان تولید شد که این میزان تولید در حدود ۶۰ درصد تولید میگوی پرورشی کشور است.

parvareshi meygoo
امینی ادامه داد: در استان بوشهر ۲۲ مرکز تکثیر میگوی پرورشی وجود دارد که کار خود را برای تکثیر این گونه با ارزش پرورشی آغاز کرده اند که پیش بینی می‌شود با توجه به ظرفیت و قابلیت این مراکز در تولید بچه میگو امسال نیز همانند سال‌های گذشته علاوه بر تامین بچه میگو مورد نیاز استان بخشی از نیاز استان‌های همجوار در این خصوص نیز از این مراکز تأمین گردد.
وی تعداد مزارع پرورش میگو در استان را ۴۰۲ مزرعه با سطح زیر کشت ۷۲۵۹ هکتار اعلام کرد و افزود میزان لارو مورد نیاز استان نزدیک به ۳ میلیارد قطعه است که از ۸۱ هزار جفت پیش مولد تولید می‌شود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group