دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: مراحل تکثیر میگوی پرورشی با فعالیت ۲۲ مرکز تکثیر آبزیان در این استان آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، صغری اشرف روز سه‌شنبه اظهار کرد: امسال قرار است مراکز تکثیر بچه میگو در استان بوشهر از ۸۱ هزار جفت پیش‌مولد، سه میلیارد قطعه بچه میگو برای ذخیره‌سازی تولید کنند.
وی افزود: گونه میگوی مولد ذخیره‌سازی شده در استان بوشهر از گونه وانومی است که از گونه‌های اقتصادی و مقاوم در برابر بیماری‌ها به شمار می‌رود.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: یک‌هزار و ۶۰۰ جفت از این شمار مولد از کشور تایلند تامین شده است.
اشرف عنوان کرد: از این میزان بچه میگوی تولید شده قرار است در سطح هفت هزار و ۲۰۰ هکتار در قالب بیش از ۴۰۰ مزرعه ذخیره‌سازی شود.
وی ادامه داد: در صورت فراهم بودن شرایط پرورش با توجه به ذخیره‌سازی انجام شده انتظار می‌رود امسال تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به ۴۵ هزار تن برسد.

parvareshi m
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت و قابلیت این استان در تولید بچه میگو انتظار می‌رود امسال نیز همانند سال‌های گذشته بخشی از نیاز استان‌های همجوار در خصوص تامین بچه میگو از این استان تامین شود.
اشرف ادامه داد: براساس پایش‌های بهداشتی انجام شده در زمان حاضر مشکلی در سطح مراکز تکثیر بچه میگو وجود ندارد و براساس تقویم کاری با توجه به تولید بچه میگو کار ذخیره‌سازی از اول اردیبهشت آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.
وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها در صنعت پرورش میگو یادآور شد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید نهاده‌ها از جمله درخواست‌های مهم پرورش‌دهندگان میگو در استان بوشهر است.
معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر از پرورش‌دهندگان میگو خواست نسبت به آماده‌سازی به موقع مزارع پرورش شامل ضدعفونی و نمونه‌برداری از خاک برای پیشگیری از بروز بیماری اقدام کنند تا با ذخیره‌سازی به هنگام فصل پرورش را راحت تر و براساس برنامه پیش ببرند.
اشرف تاکید کرد: پرورش‌دهندگان باید با ذخیره‌سازی استاندارد پروسه پرورش را مدیریت کنند.
وی بیان کرد: در سال گذشته از ۷۱ هزار جفت پیش‌مولد تامین شده، ۳۰ هزار جفت در مراکز تکثیر مورد استفاده قرار گرفت.
معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: همچنین ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان ذخیره‌سازی شد که با این میزان ذخیره‌سازی، ۳۸ هزار تن میگوی پرورشی از سطح ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار تامین شد.
اشرف یادآور شد: سال گذشته ۵۰ میلیون قطعه از بچه میگوی مازاد تولیدشده در استان بوشهر به استان‌های همجوار ارسال شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می‌شود این صنعت نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی دارد.
معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر با توجه به مزیتی که در بخش پرورش میگو دارد سال گذشته بیش از ۴۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید کرد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group