دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

جمعی از اصحاب رسانه استان بوشهر از مرکز دارالقرآن طوبی ویژه خواهران و دختران دانش آموز بازدید کردند.

به گزارش دیارجنوب، حامد جمالی روز یکشنبه 7 اسفند ماه در بازدید خبرنگاران از مرکز دارالقرآن طوبی ویژه خواهران و دختران دانش آموز اظهار کرد: کارشناسان این مرکز با حضور در مدارس به شیوه های مختلف دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار داده و استعدادیابی می کنند و با تشکیل کلاس های تقویتی آنها را زمینه رشد آنها را فراهم می سازند.
وی به تقویت صوت و لحن دانش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه تا کنون ۲۵ نفر استعدادیابی شده اند و در تمامی مدارس استان بیش از یکبار محفل انس با قرآن برگزار شده است.
جمالی با بیان اینکه در بستر مدارس به معرفی قرآن میپردازیم، عنوان کرد: علاوه بر فعالیتهای قرآنی، ساخت انواع ماکت نیز از ساعت ۷ تا ۱۱ شب به دانش آموزان آموزش داده می شود.

darolghoran tor 1
وی عنوان کرد: درحال حاظر ۳۸۰ دانش آموز و جمعا با دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره ۵۰۰ قرآن آ موز داریم که در مسابقات کشوری در رشته های مختلف شرکت می کنند.
جمالی با بیان اینکه۲۱ دار القران در سراسراستان وجود دارد، افزود: با افتتاح یک دارالقرآن در روستای خورشهاب دلوار در دهه فجر تعداد دارالقرآن در استان به ۲۲ مورد رسید.
رییس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۵ هزار نفر شرکت کننده برگزیده از سراسر استان در سال گذشته بود که ۱۶ هزار نفر در رقابت اول و ۲۵۰۰ نفر آن به مسابقات استانی راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: ۱۶ نفر به مرحله مقدماتی مسابقات کشوری راه پیدا کردند که ۸ نفر از آنان در رشته های مختلف قرائت تحقیق، نهج البلاغه، قرآن، عترت و نماز موفق به کسب مقام کشوری شدند.
جمالی ابراز داشت: در حال حاضر امسال مسابقات در مرحله شهرستانی است که پیش بینی میشود با توجه به حضوری بودن مسابقات ۲۰ هزار نفر دانش آموز شرکت کنند‌.
رییس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال طرح اتقان در ۵ استان کشور از جمله بوشهر برگزار شد که تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ۷ هزار آموزگار در مقطع ابتدایی با توجه به اینکه در طول سه سال باید به نتیجه برسد کار طرح اتقان را انجام می دهند.
جمالی گفت: آموزش ۴ هزار آموزگار ابتدایی ,۶۹ مدرس، ۵ ناظر و ۴ آموزگار در سراسر استان برای اجرای طرح اتقان در ۲۲ دارالقرآن در حال فعالیت هستند.
رییس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۹۶۵ نفر دارای استعداد برتر قرآنی در مقاطع مختلف در سراسر استان شناسایی شده اند که در مرحله نخبه پروری قرار دارند.

darolghoran tor 1darolghoran tor 1darolghoran tor 1darolghoran tor 1darolghoran tor 1darolghoran tor 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group