دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: باتوجه به کاهش ذخایر دریایی و به منظور استفاده از ظرفیت خلیج فارس تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی به ظرفیت ۹۰ هزار تن ماهی در سال صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، عقیل امینی افزود: اکنون ۵۶ قفس پرورش ماهی در سواحل استان مستقر شده است و ۴۶ قفس نیز در حال آماده‌سازی است که به‌زودی در دریا نصب می‌شود.
وی گفت: ظرفیت اسمی ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسیده در استان ۱۱ هزار تن است.
مدیرکل شیلات استان اظهار داشت: نوع ماهی که برای پرورش در قفس تعیین شده، به سبب سازگاری با دما و شوری آب دریا گونه سی باس است.
امینی با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع پرورش میگو در استان گفت: تولید میگوی پرورشی امسال از ۳۹ هزار تن فراتر رفت.

oarvaresh meygoo b


وی افزود: اکنون ۲۱ مرکز تکثیر لارو میگو در استان فعال است که در این مراکز سالانه افزون بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید و در اختیار مجتمع‌های پرورشی در استان و سراسر کشور قرار می‌گیرد.
امینی از فعالیت ۷ مرکز پرورش سایر آبزیان در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: پرورش جلبک، زالوی دریایی، واگذاری مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش غیردولتی، افزایش ظرفیت تخلیه و صید آبزیان با ساخت، توسعه و بهسازی بنادر صیادی و ساخت ۵ زیستگاه مصنوعی آبزیان از دیگر موفقیت‌های استان است.
وی از افزایش ظرفیت تخلیه صید آبزیان در بنادر استان به ۲۰۰ هزار تن در سال خبر داد و افزود: سالانه ۶۲ هزار تن آبزیان در استان صید می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group