دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

نمایشگاه ملی صنایع شیلاتی با شرکت تولیدکنندگانی از ۲۱ استان در محل نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش دیارجنوب، مدیر نمایشگاه بین المللی استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: در 70 غرفه این نمایشگاه فعالیت‌های مختلف بخش شیلات و آبزی پروری ارائه شده است.
حسین نامور افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ نمایشگاه برگزار شده و بیش از ۱۲۱ هزار بازدید کننده در نمایشگاه‌ها حضور پیدا کرده اند.
استاندار بوشهر هم با تأکید بر برقراری ارتباط موثر با صنعتگران خواستار برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور فعالین صنعت شیلات و فناوران این حوزه شد.
احمد محمدی زاده افزود: آنچه در حوزه توسعه صنعت آبزی پروری و حوضچه‌های پرورش میگو در استان صورت گرفته حاصل تلاش دولت‌ها در ۴۴ ساله انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: با تلاش همگانی تولید صنعت آبزی‌پروری از ۲۶ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

namayeshgah shilati
محمدی زاده ادامه داد: با افزایش بهره‌وری باید به تولید ۱۰۰ هزار تنی میگوی پرورشی در استان دست یابیم.
وی با بیان اینکه در سال آینده ۱۵۰۰ هکتار مزرعه جدید پرورش میگو به بهره‌برداری می‌رسد و با تاکید بر تأسیس و راه‌اندازی کارخانه‌های تولید غذایی میگو افزود: ایجاد لارو‌های سالم و تولید لارو‌های جدید راهبرد دیگری برای توسعه صنعت پرورش میگواست.
استاندار بوشهر گفت: تولید لارو، تولید غذای استاندارد و افزایش بهره‌وری به عنوان زنجیره‌های اصولی توسعه صنعت پرورش میگو در نظر گرفته شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین اظهار داشت: در شرایط کنونی هندسه اقتصادی حاکم بر نظم نوین اقتصاد جهانی، شیلات و اقتصاد دریا پایه هم در حوزه تولید ثروت و هم در حوزه گسترش دانش‌ها نقش بسیار اثرگذاری را داراست.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اهمیت دسترسی به دریا و آب راه‌ها در تاریخ هم نشان داده شده چرا که قدرت‌ها همیشه به دنبال تمرکز بر این مراکز بوده اند گفت: اقتدار اقتصادی در این محور یک مقوله تاریخی اثبات شده است و درحالی که ما در گذشته در تولید ثروت، اشتغال و تولید اقتصاد در فضای ملی و بین المللی در حوزه اقتصاد دریا پایه ضعیف عمل کرده ایم.
وی اضافه کرد: برای اثرگذاری در نظم نوین اقتصادی جهان آینده باید خود را در مولفه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت در منابع اول و استراتژیک مثل نفت گاز و دیگری در حوزه دریا تقویت کنیم.
به نقل از صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری استفاده کارآمد و دانش بنیان از آبراه‌ها را یک مقوله مهم و راهبردی دانست و افزود: باید تمام ظرفیت آبزی پروری در سواحل و کرانه‌ها را شناسایی و و برای بهره وری از آن با تمام توان ورود کنیم.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group