دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش ظرفیت تخلیه صید آبزیان به میزان ۲۰۰ هزار تن خبر داد و گفت: سالانه در استان بوشهر ۶۲ هزار تن آبزیان صید می‌شود که این میزان قبل از انقلاب شش هزار تن ثبت شده است.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 12 مجتمع پرورش میگو در این استان فعال است که تولید امسال میگو پرورشی از 39 هزار تن فراتر رفت از فعالیت 21 مرکز تکثیر لارو میگو خبر داد و اظهار داشت: در این مراکز سالانه افزون بر 2.7 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش این آبزی تولید و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.
عقیل امینی با اشاره به تولید ماهی پرورشی در نوار ساحلی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون 18 طرح پرورش ماهی در استان بوشهر از طریق قفس‌گذاری در خلیج‌فارس اجرا شده که ظرفیت تولید 11 هزار تن ماهی دارد.

mahi ghafas
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعالیت 7 مرکز پرورش سایر آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پرورش جلبک، زالو دریایی، واگذاری مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش غیردولتی، افزایش ظرفیت تخلیه و صید آبزیان با احداث، توسعه و بهسازی بنادر صیادی، احداث 5 زیستگاه مصنوعی آبزیان از دیگر موفقیت‌های استان بوشهر است.
امینی اضافه کرد: اکنون 2 هزار و 30 فروند شناور صیادی، 37 مرکز تخلیه صید آبزیان و 26 بندر صیادی در استان بوشهر فعال است.
وی از افزایش ظرفیت تخلیه صید آبزیان به میزان 200 هزار تن خبر داد و تصریح کرد: سالانه در استان بوشهر 62 هزار تن آبزیان صید می‌شود که این میزان قبل از انقلاب شش هزار تن ثبت شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش صدور مجوز ظرفیت تولید ماهی پرورشی خاطر نشان کرد: تاکنون 117 مجوز پرورش ماهی در استان صادر شده که ظرفیت آنها تولید 90 هزار تن ماهی در سال است.
امینی با بیان اینکه اکنون 56 قفس پرورش ماهی در دریا مستقر شده است گفت: 46 قفس نیز در حال مونتاژ است به‌زودی در دریا نصب می‌شود.
وی ظرفیت اسمی 18 مزرعه به بهره‌برداری رسیده در استان بوشهر را 11 هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: نوع ماهی که برای پرورش در قفس تعیین شده، به سبب سازگاری با دما و شوری آب دریا گونه «سی باس» است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group