دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۸۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تا اردیبهشت سال آینده از مزارع این استان برداشت می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، کبری توکلی یکشنبه ۲۳ بهمن ماه از برداشت ۴۲۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل از مزارع استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان برداشت از سطح ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع استان بوشهر انجام شده است.
وی با بیان اینکه برداشت گوجه‌فرنگی تا فصل بهار ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۸۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی دیگر تا اواسط اردیبهشت سال بعد از مزارع استان بوشهر برداشت و روانه بازار شود.

gojefarangi
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان با توجه به وضعیت اراضی گوجه‌فرنگی، میزان تولید، پیش‌بینی صادرات و میزان مصرف داخلی نسبت به برنامه‌ریزی و کنترل تولید اقدام کنند تا از افت ناگهانی قیمت و ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.
توکلی در خصوص تولید محصولات جالیز و بهاره و تعرفه‌های صادراتی وضع شده بر آن و احتمال افت قیمت این محصول در زمان پیک تولید هشدارهای لازم به کشاورزان در خصوص مدیریت مزارع و میزان تولید خود اعلام کرده و بر رعایت اصول الگو کشت در مزارع تأکید کرد./ ایسنا

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group