سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

به‌ مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، یکی از بزرگترین طرح‌ مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در شهرستان لامرد افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، این طرح با حضور مدیر کل صندوق کارآفرینی امید استان فارس،  سید موسی موسوی نماینده مردم در شهرستان های لامرد و مهر، فرماندار و رییس دادگستری و جمعی از مسئولان شهرستان لامرد یکی از بزرگترین طرح‌های مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در جنوب کشور افتتاح و به‌بهره‌برداری رسید.
میزان تسهیلات ارائه شده برای این طرح از سوی صندوق طی دو مرحله 4 میلیاردوپانصد میلیون ریال است که برای راه‌اندازی این کارگاه که تولید کرکره گالوانیزه فوم دار برقی مربوط به آقای حسن نژاد است مورد حمایت قرار گرفته این طرح برای هفت نفر اشتغالزایی مستقیم وبرای ده نفر اشتغال زایی غیر مستقیم دارد.

eftetah lamerd 1
مشخصات محنصر به فرد این محصول این است که این تیغه گالوانیزه فوم دار با عایق حرارتی و عایق صدا که در هر دقیقه چهار متر تولید میشه این تیغه برای اولین بار در ایران با این عصای با تحمل وزن حدود ششصد کیلو گرم در متر مربع می‌باشد این تغیه مدل آلمانی می‌باشد که در ایران توسط شرکت دانش بنیان پویا برش اراک با نام خلیج فارس تهیه و تولید گردیده و کپس های کناری آن توسط شرکت برادران حسن نژاد طراحی و به تولید انبوه رسیده است و آماده صادرات به کشورهای همسایه است.
کارگاه درب مکانیزه برقی در دهستان سیگار لامرد فارسی در 400 مترمربع فضا به بهره‌برداری رسید.

سید هادی هاشمی، رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان لامرد در حاشیه این طرح با گفتگو با خبرنگار دیارجنوب درباره تسهیلات اشتغال روستایی بیان کرد: تاکنون هفت میلیارد و هفتاد و هفت میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است و انشاالله مابقی تعهد امسال نیز در زمینه اشتغال تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه صندوق یکی از ۴ موسسات عامل در پرداخت تسهیلات روستایی است، افزود: صندوق در این زمینه عملکرد خوبی داشته است برای سال ۱۴۰۱ هم از محل بازپرداخت اقساط و هم از محل بند الف (تبصره۱۸) بودجه با معرفی افراد از طریق دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد و اداره بهزیستی و تفاهم نامه بنیاد برکت تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده
هاشمی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید علاوه براعطای تسهیلات؛ در توسعه، تولید و اشتغال روستاهای شهرستان نیز فعالیت چشمگیری دارد، گفت: صندوق اولویت فعالیت های خود را بر حمایت از طرح های خرد و کوچک و متوسط و معیشت محور گذاشته است. همچنین باید اعلام کنم که منابع ما عموماً به اقشار کم برخوردار جامعه و روستاها اختصاص پیدا می کند.
وی اظهار کرد: در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال، تاکنون بیش از ۹۵درصد تسهیلات صندوق به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده که در قالب 68طرح بوده است.

هاشمی یادآور شد: طرح‌های مذکور هم در زمینه توسعه اشتغال و هم راه اندازی در راستای اهداف صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

eftetah lamerd 1eftetah lamerd 1eftetah lamerd 1eftetah lamerd 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group