دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

استاندار بوشهر گفت: سه سد تاثیرگذار در احیا و نجات نخیلات این استان در دست ساخت است و دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ منابعی برای اجرای آنها پیش بینی کرده که انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی با تصویب و افزایش این منابع روند احداث این پروژه‌ها را سرعت بخشد.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر افزود: این سدها شامل "خائیز" در تنگستان با ظرفیت تامین ۱۶ میلیون مترمکعب که در بارش‌های اخیر نزدیک به ۱۰میلیون مترمکعب از آن آبگیری شده است.
وی اظهار کرد: سد باهوش از جمله دیگر سدهای مهم استان بوشهر در تنگستان نیز عملیات اجرایی آن آغاز و در دست اجرا است.
محمدی زاده سد دالکی دشتستان با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب را از دیگر پروژه‌های مهم استان بوشهر در تامین آب نخیلات عنوان کرد که با اجرای آن آبیاری چند میلیون اصله نخل در منطقه دشتستان فراهم می‌شود.

sad dalakii
وی ادامه داد: سرعت بخشی در روند اجرای این سه سد نقشی مهم در زنده مانده نخلستان‌های استان بوشهر دارد.
استاندار بوشهر گفت: در حوزه حذف و جایگزنی و اصلاح آبیاری نخیلات این استان وزارت جهاد کشاورزی حرکتی جهادی را آغاز کرده که امکان گسترده کردن این حرکت و زیر پوشش بردن نخیلات بیشتری در این استان باید فراهم شود.
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی فعالان بخش خرما که می‌شود از اختیارات دولت و رئیس جمهور برای حل آنها مجوز گرفت از جمله موضوع تهاتر را می‌توان احصا و در سفر هیات دولت به این استان مطرح کرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group